آیفونها، آیپدها و ساعت‌های درحال ورود به بازار شرکت اپل در صدر عمومی ترین جستجوهای اینترنتی جهان در سال 2014 قرار داشته اند، البته اگر جستجو در یاهو معیار باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در سال 2014 هیچ واژه تکنولوژیکی به اندازه آیفون 6 در یاهو جستجو نشده است. از این نظر می توان گفت اپل دو رقیب سرسخت خود یعنی سامسونگ و نوکیا را شکست سختی داده است.

آمارها نشان می دهد محصولات شرکت اپل در صدر 10 واژه تکنولوژیکی بوده اند که در سال 2014 در پایگاه اینترنتی یاهو جستجو شده اند. 5 گروه از تولیدات مهم این شرکت یعنی مینی آیپد، آیفون 5c، ساعت آیفون و آیپدر ایر در زمره بیشترین جستجوها در یاهو بوده است.

همچنین آیفون 6 که به عنوان گجت برتر جهان در سال 2014 معرفی شد هم با شکست دادن دو رقیب مهمش یعنی کنسول پلی استیشن 4 و تلفن همراه هوشمند گلکسی S5 در صدر واژه های تکنولوژی جستجو شده در یاهو بوده است.

کنسول بازی ایکس باکس وان شرکت مایکروسافت، کیندل فایر آمازون و تلفن همراه لومیا 520 شرکت نوکیا در رتبه های ششم، نهم و دهم فهرست 10 واژه تکنولوژیکی جستجو شده در یاهو قرار دارند.

در عین حال فهرست 10 واژه اول جستجو شده در یاهو نیز اعلام شد که بر این اساس جام جهانی 2014 ، مایکل شوماخر و آیفون 6 در رتبه های اول تا سوم قرار دارند.

همچنین منچستریونایتد، آرسنال، برنامه تلوزیونی بیگ برادر، باشگاه لیورپول، پایگاه اینترنتی دیزنی فرازن، پرواز MH370 و کاترین همسر شاهزاده ویلیامز رتبه های چهارم تا دهم این فهرست را به خود اختصاص داده اند.