نانوشوینده غیرالکلی با مواد طبیعی و با قدرت شویندگی و لکه بری فوق العاده بالا برای نخستین بار درجهان با تلاش فناوران ایرانی طراحی و ساخته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مهرتاش هدایتی منش، مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید کننده این محصول و ازمخترعان مایع شوینده غیر الکلی اظهار داشت: این ترکیب شوینده جدید که فاقد هرگونه نمونه مشابه بوده و با فرمولاسیون و شیوه های ابتکاری تولید شده دارای قدرت پاک کنندگی بسیار بالا و توان زدودن انواع آلودگی از سطوحی مانند مانیتورها(LCD وLED)، شیشه، پارچه، سرامیک و غیره می باشد.

وی افزود: این مایع شوینده که برای نخستین بار در جهان ساخته شده مشابه خارجی ندارد و دارای قدرت پاک کنندگی بالا در زدودن انواع آلودگی ها از سطوح مختلف است. این شوینده جدید دارای خاصیت آنتی باکتریال قوی بوده که این امر به تایید آزمایشگاه انستیتو پاستور ایران رسیده است و به دلیل داشتن منشاء طبیعی برای انسان حساسیت زا نبوده و برمحیط زیست اثرمخرب ندارد.

حسین خاتمی، دیگر محقق این طرح نیز با اشاره به ثبت اختراع محصول ابداعی در خصوص نحوه تولید آن گفت: شرکت تحقیقاتی تولیدی کیمیا شیمی سهند از حدود 12 سال پیش در راستای تولید محصولات وارداتی مورد نیاز صنایع از طریق مهندسی معکوس فعالیت دارد و در مراحل انجام تحقیقات بر روی یکی از پروژه ها که با فناوری نانو و مواد طبیعی کار می‌شد متوجه خاصیت شویندگی بالای این محصول شدیم. کیفیت این محصول با انجام آزمایش میزان عبور نور از شیشه های تمیز شده با شیشه شوی مهرتاش نشان داد که این مایع در مقایسه با نمونه شوینده های موجود در بازار دارای زاویه تماس بیشتر و کشش سطحی کمتر می باشد که بیانگر قدرت شویندگی بالاتر آن است. این آزمایش در دانشکده فیزیک دانشگاه شریف انجام شد وگواهی مربوط نیز در این رابطه اخذ شده است.

وی خاطرنشان کرد: این محصول ضمن بررسی در آزمایشگاه و مراجع تخصصی به صورت عملی نیز برای مثال در آستان قدس رضوی که میزان مصرف شوینده ها در آن فوق العاده بالاست مورد استفاده قرار گرفته است و پرسنل این مجموعه بر اثر بخشی بالا و عدم حساسیت زایی آن مهر تایید زده‌اند.

وی در پایان با اشاره به عرضه عمومی این محصولات در پنج فرم مختلف اظهار داشت: علاوه بر این محصولات به زودی محصولات دیگری از جمله شوینده خودرو بدون استفاده از آب نیز در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.