قائم‌مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور از راه‎اندازی ستاد توسعه انرژی های تجدید پذیر در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، منصور کبگانیان در حاشیه 57 جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: کلیات سند ملی توسعه دانش بنیان انرژی های تجدید پذیر بررسی شده است و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مربوط به این سند تا یک ماه آینده مهلت دارند نظرات خود را درخصوص تدوین سند به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنند.

وی در ادامه از راه اندازی ستاد توسعه انرژی های تجدید پذیر در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و گفت: رییس این ستاد معاون علمی و فناوری است و حکم دبیر ستاد نیز از سوی وی اعلام خواهد شد.

قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور یادآورشد: این سند به موضوع انرژی های فسیلی، نفت و گاز، هسته ای، برق آبی و انرژی های تجدید پذیر توجه دارد و تاثیر انرژی های غیر فسیلی در این سند مورد دفاع سازمان محیط است.

وی در خصوص ماموریت های دانشگاه‌ها نیز گفت: دانشگاه‌ها باید ماموریت های خود را در چارچوب نقشه جامع علمی کشور طراحی کنند تا ماموریت های آنها به تایید و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: همچنین باید در چشم انداز درصد خاصی از انرژی کشور ، حرارتی برقی، از حوزه انرژی تجدید پذیر باشد .

کبگانیان افزود: در جلسه امشب ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور همچنین رییس دانشگاه الزهرا (س) گزارشی از فعالیت ها و دستاوردها و برنامه های این دانشگاه ارایه داد.