مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی از تولید انبوه ژل و عصاره خشک آلوئه ورا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، محمدرضا دهقانی بیان کرد: پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در حوزه تولید ژل و گام بعدی عصاره خشک گیاه آلوئه ورا پیش قدم شده است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی ادامه داد: از ابتدای نیمه دوم سال جاری تولید انبوه پودر خشک گیاه آلوئه ورا وارد فاز دارویی به صورت کپسول، قرص و فرآورده های آرایشی و بهداشتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عصاره خشک این گیاه با دو روش فریز و اسپری درایور بدست می‌آید، گفت: محققان در پژوهشکده از روش اسپری درایور برای کار خود استفاده کردند.

دهقانی بیان کرد: گیاه آلوئه ورا مصارف غذایی و دارویی بالایی در کشورها دارد و کشور ما نیز سالانه مقادیر بسیاری از پودر خشک این گیاه را وارد می‌کند. با توسعه این فناوری در نظر داریم نخست کشور را از واردات این محصول بی نیاز کنیم و در گام بعدی صادرات این فرآورده را به سایر کشورها داشته باشیم.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی گفت: تحقیقات بر روی گیاه آلوئه‌ورا در مراحل پایانی است و براساس نیاز کشور دانش فنی مورد نیاز برای سایر گیاهان نیز بدست می‌آید.