نمایش فیلم‌های ایرانی از جمله «فروشنده» در جشنواره جهانی فیلم پارسی با استقبال روبرو شده است. 

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، امین پلنگی؛ دبیر جشنواره جهانی فیلم پارسی گفت: نمایش فیلم‌های این دوره از جشنواره در ملبورن و آدلاید به پایان رسید و خوشبختانه مخاطبان از این رویداد استقبال کردند. نمایش «فروشنده» و سایر فیلم‌های ایرانی در این دو شهر مورد توجه قرار گرفت.  او ادامه داد: نمایش فیلم‌ها در سیدنی و کانبرا ادامه دارد. فردا پنجشنبه 8 مهرماه نمایش «فروشنده» را خواهیم داشت.

میهمانان ایرانی جشنواره آقای داوود خیام کارگردان فیلم «ماحی» و مجید برزگر کارگردان «یک شهروند کاملا معمولی» در نشست نمایش و نقد و بررسی فیلم‌هایشان حضور خواهند داشت و به پرسش‌های نمایندگان رسانه‌ها و تماشاگران پاسخ خواهند داد.  پلنگی افزود: روز یکشنبه مراسم بزرگداشت آقای عباس کیارستمی فیلمساز برجسته ایرانی ساعت 30/12 در دانشگاه فیلمسازی AFTRS  سیدنی برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی «کپی برابر اصل» هم در این مراسم روی پرده می‌رود.  دبیر جشنواره جهانی فیلم پارسی گفت: هدف این جشنواره نمایش بضاعت‌های سینمایی سینماگران فارسی زبان و ایجاد بستر برای گفت و گو و تعامل میان آنها، مخاطب و سینماگران غربی است. امیدوارم این جشنواره، دست کم بتواند در استرالیا و برای مخاطبی که در این کشور پهناور به تماشای آثار سینمایی این منطقه می‌نشیند تصویری شفاف و عادلانه از این جوامع ارائه دهد.

این فیلمساز درباره هیات داوران جشنواره گفت: داوران این دوره جشنواره سینماگران سرشناس استرالیایی و چهره‌هایی هستند که مخاطب جدی سینمای جهان با نام و سوابق آنها کاملا آشناست. مارتین براون تهیه‌کننده «مولن روژ» و «رومئو و ژولیت»، سو موری تهیه‌کننده است و آثاری مانند «ده قایق» و «کشور چارلی» را تولید کرده، هلن پنکهرست مدیر تولید است و به عنوان مدیر در شرکت «مچ باکس» بزرگترین کمپانی تولید برنامه‌های تلویزیونی استرالیا فعالیت می‌کند و ری آرگال کارگردان و فیلمبردار شناخته شده و رییس انجمن کارگردانان استرالیاست.

اختتامیه جشنواره جهانی فیلم پارسی 12 مهرماه برگزار می‌شود. در آیین پایانی این رویداد تندیس جشنواره غزال طلایی به بهترین فیلم بلند و بهترین فیلم کوتاه اهدا خواهد شد.