رییس پلیس آگاهی ناجا گفت: اساس و بنیان کار پلیس در کشور، حمایت از کالای ایرانی است و مصداق بارز استفاده از کالاها و فناوری‌های ایرانی را در پلیس می‌توان دید.

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی بنیاد ملی نخبگان، سردار محمدرضا مقیمی رییس پلیس آگاهی ناجا بیان کرد: اساس کار پلیس آگاهی، حمایت از کالای ایرانی است که این کار با دو هدف جلوگیری از قاچاق کالا به کشور و استفاده از تکنولوژی های روز کشور انجام می شود زیرا در شرایط تحریم اجازه واردات آنها را نداشتیم.

وی افزود: پلیس آگاهی ناجا نیاز به استفاده تکنولوژی های روز دنیا دارد که دسترسی به این تکنولوژی ها به دلیل وجود تحریم ها امکانپذیر نیست. در این شرایط تلاش کردیم با ساخت کالاهای ایرانی این نیازها را مرتفع کنیم.

به گفته مقیمی، حمایت از کالای ایرانی در کشور بسیار ضروری است و برگزاری چنین جشنواره ای با این هدف را باید قدر دانست و از آن حمایت کرد.

وی تصریح کرد: پلیس برای کشف علمی جرم، نیاز به استفاده از تکنولوژی روز دارد که برای این کار از نخبگان جوان و ایده‌های جوانان استفاده می کنیم.

 رییس پلیس آگاهی ناجا معتقد است زمانیکه نتوانیم در کشف علمی جرم موفق باشیم قطعا بسیاری از مشکلات جامعه را نیز نمی توانیم مرتفع کنیم به همین دلیل نیاز به استفاده از امکانات، تجهیزات و ابزار علمی روز داریم و زمانیکه به این امکانات دسترسی نداشته باشیم مجبور به ساخت آنها در کشور می شویم که این یعنی مهندسی معکوس و استفاده از کالاهای ایرانی و فناوری های داخلی.

مقیمی بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی اساس کار پلیس است و از چنین اقدامات موثر و مفیدی در کشور حمایت خواهیم کرد.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، 15 آذرماه 1395 است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.