رییس دانشگاه باکینگهام انگلیس اعلام کرده که به منظور بررسی سلامت روحی و روانی دانشجویان و جلوگیری از اقداماتی نظیر خودکشی، پست‌های دانشجویان در فیسبوک و توئیتر رصد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از یو.هرالد، بسیاری از دانشجویان از شبکه‌های اجتماعی برای انتشار نقطه‌نظراتشان استفاده می‌کنند و مقامات دانشگاه باکینگهام با این طرح جنجالی قصد دارند دانشجویان خود را زیر نظر داشته باشند.

سر آنتونی سلدون معاون دانشگاه باکینگهام در این باره گفت: هدف ما بررسی سلامت روانی دانشجویان و حفظ سلامت جانی و روانی آنهاست.

وی افزود: ما قصد داریم که دانشگاه باکینگهام اولین دانشگاه اروپایی با وضعیت سلامت عالی باشد و قصد داریم تمام 2500 دانشجوی این دانشگاه از خدمات روانشناسی در اسرع وقت بهره‌مند شوند.

براساس گزارش‌ها 130 دانشجو در سال 2014 در انگلیس و ولز خودکشی کرده‌اند و مقامات دانشگاه باکینگهام معتقدند با رصد حساب‌های کاربری دانشجویان می‌توانند از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری نمایند.

سلدون خاطرنشان کرد: ما برای بررسی نظرات و پست‌های افراد از الگوریتم‌هایی استفاده می‌کنیم که احساسات مثبت و منفی را به خوبی نمایش می‌دهند و دانشجویانی که حجم احساسات منفی در آنها زیاد باشد به روانشناس ارجاع می‌یابند.

بسیاری از دانشجویان معتقدند این کار تجاوز به حریم خصوصی آنها محسوب می‌شود و به آن اعتراض کرده‌اند.