واعظی گفت: برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت چاپ سه بعدی و مسابقه انتخاب بهترین چاپگرهای سه بعدی ایرانی برای نخستین بار می‌تواند به ساماندهی فعالیت‌های این حوزه کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت چاپ سه بعدی اظهار کرد: انجام فعالیت های علمی و دانش بنیان راهی است که مسیر رسیدن به خودکفایی و اقتصاد دانش بنیان را کوتاه تر می کند در واقع علم و دانش ثروت دنیای امروز است که در این زمینه نیز جوانان ایرانی سرآمد هستند و باید با استفاده از توانمندی های آنها در مسیر پیشرفت و توسعه کشور قرار گیریم.

واعظی ادامه داد: امروزه ایران از نظر علمی در جایگاهی قرار دارد که در بسیاری از حوزه های علمی همچون نانو نام ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم برده می شود. البته دستیابی به خودکفایی و تولید بیشتر یکی از نیازهای مهم کشور است بنابراین یکی از مواردی که می تواند در این عرصه تاثیرگذار باشد برگزاری جشنواره و مسابقات علمی است در واقع در این رویدادها دستاورد، نوآوری و محصولاتی توسط محقق های کشور ارائه می شود که تجاری‌سازی آنها گامی در مسیر پیشرفت کشور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت چاپ سه بعدی و مسابقه انتخاب بهترین چاپگرهای سه بعدی ایرانی گفت: برگزاری این رویداد برای نخستین بار می تواند به ساماندهی فعالیت های این حوزه کمک کند، این حوزه در دنیا به سرعت در حال پیشرفت است امید است که با برگزاری این رویداد شاهد پیشرفت و توسعه فعالیت های این حوزه باشیم تا در نهایت صنایع نیز با بهره برداری از این فناوری متحول شوند.

وی ادامه داد : ایجاد اشتغال در دنیای جدید شکل دیگری یافته است ، اگر تا دیروز منابع مالی عامل اصلی اشتغال و ایجاد ثروت بود ، امروز ایده های جدید و تفکر نو باعث ایجاد و خلق ثروت میشود و این نمایشگاه ها میتواند به خلق ایده کمک کند

نخستین نمایشگاه صنعت چاپ سه بعدی و مسابقه انتخاب بهترین چاپگرهای سه بعدی ایرانی توسط ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی و با همکاری ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان از 11 تا 13 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی www.3dshow.ir مراجعه کنند.