دبیر مسابقات فیلم کوتاه و عکس جشنواره «دریا مسیر پیشرفت»، گفت: هنرمندان علاقمند به شرکت در این جشنواره تنها تا 10 مهر فرصت ارسال اثر دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، «مرتضی یوسف زادی» اظهار داشت: «جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویی» به عنوان یکی از بخش‌های اصلی و با هدف فرهنگ‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های فکری با محوریت مزیت‌های دریا و نقش آن در اقتصاد پویا و پایدار و توسعۀ همه‌جانبه در «چهارمین جشنوارۀ ملی دریا مسیر پیشرفت» برگزار می‎شود.

وی افزود: مهمترین ملاک داوری آثار در بخش فیلم این جشنواره، استفاده صحیح از ساختار سینمایی در بیان موضوعات مختلف با محوریت دریا است.

این مدیرفرهنگی افزود: دانشگاه هرمزگان به عنوان دبیرخانه دائمی بخش فیلم عکس چهارمین جشنوارۀ ملی «دریا مسیر پیشرفت» با همکاری انجمن‌های سینمای جوان سراسر کشور و حوزه‌های هنری استان‌های ساحلی مسئولیت انجام امور مرتبط با بخش فیلم و عکس را برعهده دارند.

یوسف‌زادی ادامه داد: براساس هماهنگی‌های انجام‌شده با دانشگاه هرمزگان، در بخش دانش‌آموزی این جشنواره، دانش آموزان در قالب یک دورۀ 4 روزه فیلمسازی، با مبانی اصلی فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری سینما و تصویرشناسی آشنا شوند.

دبیر مسابقات ملی فیلم کوتاه و عکس جشنواره «دریا مسیر پیشرفت»، گفت: در بخش عکس، آثاری که تأکید بیشتری بر ارتباط انسان و دریا داشته باشند و با تأکید بر محورهایی چون آلودگی و دریا، چشم‌انداز و منظره، دریا و موجودات دریازی خلق شده‌اند، از شانس بیشتری برای برگزیده‌شدن برخوردار خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی آثار ارسال شده به بخش عکس جشنواره «دریا مسیر پیشرفت» در یک مجموعه گردآوری و در قالب نمایشگاهی به معرض نمایش گذاشته می‌شود و از آثار برگزیده «جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویی» با اهداء لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جوایز نقدی، تقدیر خواهد شد.

چهارمین دوره جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت» به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی و ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکم تا سوم آبان‌ماه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا