سامسونگ خط تولید لپ تاپ های گالکسی بوک خود را با عرضه دو مدل تازه از آنها با نمایشگرهای QLED به روز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  به نقل از نیواطلس، این دو مدل تازه گالکسی بوک فلکس و یون نام دارند و لولای نمایشگر و صفحه کلید مدل فلکس به گونه ای طراحی شده که قابل جداسازی و اتصال مجدد باشد.

گالکسی بوک یون در مقایسه با فلکس سبک تر بوده و برای فعالیت های حرفه ای تر تولید شده است. سامسونگ مدعی است این دو لپ تاپ اولین لپ تاپ های جهان با نمایشگرهای واقعی QLED محسوب می شوند و لذا وضوح و شفافیت بصری منحصر به فردی دارند.

هر دو لپ تاپ در دو مدل با نمایشگرهای ۱۳.۳ و ۱۵.۶ اینچی تولید می شوند و دقت هر دو ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و شفافیت آنها برابر با ۶۰۰ نیتس (واحد اندازه گیری شفافیت تصویر) است. در هر دو مدل از پردازنده های نسل دهم اینتل (آیس لیک برای فلکس و کامت لیک برای یون) استفاده شده است.

حداکثر رم قابل نصب بر روی این لپ تاپ ها برابر با ۱۶ گیگابایت بوده و امکان نصب حداکثر یک ترابایت حافظه داخلی بر روی آنها وجود دارد. البته حافظه و رم یون را می توان با نصب حافظه اس اس دی و رم DDR۴ باز هم بیشتر کرد. بر روی مدل های ۱۵.۶ اینچی همچنین از پردازنده گرافیکی MX۲۵۰ جی فورس استفاده شده است.

ضخامت مدل های ۱۳.۳ اینچی و ۱۵.۶ اینچی به ترتیب ۱۲.۹ و ۱۳.۱ میلیمتر بوده و وزن آنها هم به ترتیب ۰.۹۷ و ۱.۵۷ کیلوگرم است. مدل های فلکس از قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه نمایشگر هم برخوردارند. قیمت این لپ تاپ ها در ماه دسامبر و همزمان با عرضه عمومی اعلام می شود.