آمپر و کنگره کنسرژنومیکس با محوریت تیم‌سازی، جشنواره "ایده تا استارتاپ" را استارت زدند .

 کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی هلدینگ رایزکو در همراهی با کمیته تجاری‌سازی دومین کنگره بین‌المللی کنسرژنومیکس دوره تیم‌سازی و پیش شتابدهی استارتاپ‌های حوزه سرطان را برگزار کرد. این رویدادعلمی وفناورانه  که به منظور معرفی و حمایت از تیم‌های منتخب جشنواره "ایده تا استارتاپ" طراحی شده ، فرصتی است استثنایی برای دانشجویان ٫ پژوهشگران، کارآفرینان و علاقمندان به حوزه های کنسرژنومیکس و فناوری‌های نوین در مبارزه با سرطان به شمار می‌رود.

 پرویز کرمی، مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر و دبیر کمیته تجاری‌سازی کنگره کنسرژنومیکس ، در افتتاحیه این رویداد با اشاره به چالش های موجود در مواجهه با بیمارهای حوزه سرطان برای بیماران٫ خانواده‌ها و کشور اشاره و به تشریح اهداف ٫طراحی و برگزاری این رویداد اشاره و به معرفی برنامه های کمیته تجاری‌سازی پرداخت. وی تأکید کرد کارخانه نوآوری آمپر محیطی خلاق و حمایتی برای پرورش استعدادها و به ثمر رساندن ایده‌های استارتاپی دانشجویان و فعالین این حوزه است.

 وی با تشریح برنامه های کمیته تجاری سازی کنگره افزود ؛ پس فراخوان جشنواره با موضوعات  پیشگیری و پیش آگاهی، غربالگری و تشخیص،  هوش مصنوعی، دیتا ماینینگ و سرطان،  درمان شخصی سازی شده، مراقبت های سرطانی، نانو فناوری و سرطان، خدمات تامین مالی و بیمه‌ای حوزه سرطان و شامل یک دوره‌ی منتورشیپ وآموزشی است تا تیم‌های منتخب طی فرایندی آمادگی لازم جهت ارائه طرح کسب‌و‌کاری خود به سرمایه گذاران در طول دوره کنگره کنسرژنومیکس  را کسب کنند.   از میان 80 طرح‌ و ایده کسب‌و‌کاری که برای این جشنواره عرضه شد ٫در بررسی و غربالگری انجام شده 14 تیم به مرحله پیش شتابدهی راه یافتند.

همچنین در روز نخست این رویداد آرش برجی‌خانی به عنوان مدرس هفته اول و در ادامه این رویداد که شامل پنج هفته آموزش و منتورینگ تیم‌ها خواهد شد، مسعود عباسی، سید سینا دریتیم، سید ابراهیم دراجی و محمد سلطانی‌مهر به عنوان مدرسین این رویداد، با تمرکز بر موضوعات کلیدی حول یک استارتاپ و کسب‌و‌کار، تجربیات خود را با شرکت‌کنندگان به اشتراک میگذارند.

 شایسته یادآوری است دوره‌ها در روزهای پیش رو و با موضوعات ، تولید نمونه محصول و رگولاتوری، بررسی بازار و چالش ها، بازاریابی و فروش ، تدوین برنامه مالی، کارگاه آموزشی تدوین پیج دک و ارائه به سرمایه گذار، مسائل حقوقی سرمایه گذاری ادامه خواهد داشت . کمیته تجاری‌سازی کنگره کنسرژنومیکس به عنوان یک پلتفرم نوآورانه، فرصتی را برای ارائه ایده‌های برتر و تسریع تجاری‌سازی آنها فراهم کرد

امید است که این رویداد بتواند سهم مهمی در ترویج و توسعه شرکت های دانش بنیان و استارتاپ‌های پیشگیری مبارزه و درمان سرطان در کشور داشته باشد.