پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری

پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری

۵۵ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

شرکت‌های دانش‌بنیان به ازای جذب نخبگان تسهیلات دریافت می‌کنند

۳۰ مهر ۰۱ ، ۱۲:۴۲

صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیانی که نخبگان برگزیده طرح شهید تهرانی‌مقدم بنیاد ملی نخبگان را جذب کنند، تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون تومانی اعطا می‌کند.

ادامه مطلب...

کاوشگر کنجکاوی به منطقه نمکی در مریخ رسید

۳۰ مهر ۰۱ ، ۱۲:۰۰

کاوشگر «کنجکاوی» ناسا پس از سفری طولانی به منطقه ای در مریخ رسیده که میلیاردها سال قبل و هنگامی به وجود آمده که آب سیاره ناپدید شده است و در آن نمک های معدنی مختلفی وجود دارد.

ادامه مطلب...

پیش بینی زمان مرگ با حسگر موبایل ممکن شد

۳۰ مهر ۰۱ ، ۱۰:۳۰
حسگرهای سرعت سنج موبایل می توانند داده هایی از سلامت فرد را ردیابی کنند که ریسک مرگ فرد در ۵ سال آینده را تعیین می کنند.
ادامه مطلب...

روش نوین محققان ایرانی برای ساخت مدل قلب روی تراشه

۳۰ مهر ۰۱ ، ۰۹:۴۲

گروهی از محققان با همکاری چند پژوهشگر ایرانی ساخت سلسله مراتبی صفحات سلولی در یک بطن قلبی مخروطی با استفاده از الاستومرهای ریز ساخته شده را نشان دادند.

ادامه مطلب...

آمازون با غرامت یک میلیارددلاری در انگلیس روبرو است

۳۰ مهر ۰۱ ، ۰۸:۱۰

آمازون به دلیل اتهاماتی درباره سواستفاده از موقعیت برتر برای فروش محصولات برندش در پلتفرم خود در انگلیس با شکایتی جهت دریافت غرامتی تا سقف ۹۰۰ میلیون پوند (یک میلیارد دلار) روبرو است.

ادامه مطلب...

امنیت ملی چگونه با امنیت داده گره می خورد

۲۷ مهر ۰۱ ، ۱۶:۴۳

امنیت داده در دنیای امروز انکار ناپذیر است و کشورهای مختلف هرکدام به شیوه ای سعی دارند با محافظت داده های خود از امنیت ملی و منافع اقتصادی خود نیز پشتیبانی کنند.

ادامه مطلب...

دهقانی فیروزآبادی در مراسم دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی با رهبری: تحقق اقتصاد دانش‌بنیان را بر مبنای اجرای نظام ملی نوآوری دنبال می‌کنیم

۲۷ مهر ۰۱ ، ۱۵:۴۶

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی با رهبری تاکید کرد که باید برای تحقق اقتصاد دانش بنیان از جریان نخبگی و نوآوری بهره بگیریم.

ادامه مطلب...

نبود تقاضای کافی تولید آیفون ۱۴ پلاس را کاهش داد

۲۷ مهر ۰۱ ، ۱۴:۱۰

دو تن از افراد مرتبط با زنجیره تامین اپل گزارش دادند که این شرکت تولید آیفون ۱۴ پلاس را ظرف چند هفته پس از آغاز عرضه کاهش می دهد، زیرا تقاضا برای این مدل میان رده کمتر از حد انتظار بوده است.

ادامه مطلب...

مشروح دیدار نخبگان و استعدادهای برتر تحصیلی با رهبر انقلاب

۲۷ مهر ۰۱ ، ۱۳:۳۰

جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی صبح امروز (چهارشنبه)، با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

ادامه مطلب...

تصویر دو جرم آسمانی توسط تلسکوپ ملی ثبت شد

۲۷ مهر ۰۱ ، ۱۰:۳۱

مدیر پروژه رصدخانه ملی ایران با بیان اینکه به تازگی تصاویری با تلسکوپ ملی به ثبت رساندیم گفت: این تصاویر با تصاویر هابل از روی زمین برابری می‌کند.

ادامه مطلب...