پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری

پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری

۲۰۲ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

بررسی یک موسسه تحقیقاتی/

«بلاک چین» پر درآمدترین رشته مهندسی شد

۳۰ مهر ۹۷ ، ۱۴:۲۹

در حالی که تا چندی قبل مهندسان حوزه هوش مصنوعی پردرآمدترین مهندسان محسوب می شدند، به تازگی یک رشته مهندسی نوپای دیگر به نام مهندسی بلاک چین نیز بسیار پردرآمد شده است.

ادامه مطلب...

ساختمانی که اکسیژن تولید می‌کند!

۳۰ مهر ۹۷ ، ۱۴:۱۵

یک معمار ایتالیایی طرح اولیه سه ساختمان آپارتمانی در ساحل رودخانه را ارائه کرده که در آن ۱۲۰ درخت و ۴۰۰ بوته کاشته می شود و می تواند سالانه ۲.۷ تن اکسیژن تولید کند.

ادامه مطلب...

در راستای حمایت از کالای ایرانی/

نخستین سامانه اندازه‌گیری شدت تشعشعات الکترومغناطیسی ساخته شد

۳۰ مهر ۹۷ ، ۱۴:۰۰

نخستین سامانه اندازه‌گیری شدت تشعشعات الکترومغناطیسی و پرتوهای رادیویی در سال حمایت از کالای ایرانی، در کشور تولید شد و ایران به فناوری طراحی و ساخت دستگاه اندازه گیری تشعشعات دست یافت.

ادامه مطلب...

با کاهش سرعت جهش نرخ ارز/

گوشی ۱۵ تا ۲۵ درصد ارزان شد/ بازار در انتظار گوشی‌های جدید

۳۰ مهر ۹۷ ، ۱۳:۱۷

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل گفت: با کاهش سرعت جهشی نرخ ارز، قیمت گوشی موبایل در هفته جاری در بیشتر مدلها بین ۱۵ تا ۲۵ درصد ارزان شده است.

ادامه مطلب...

حاشیه‌نگاری دیدار نخبگان با رهبر انقلاب

۳۰ مهر ۹۷ ، ۱۲:۱۲

یک نفر از وسط جمعیت بلند می‌شود و برای صحبت کردن پنج دقیقه وقت می‌خواهد. رهبر معظم انقلاب به سیاق همه جلسات دانشجویی می‌گویند:« مدیر جلسه من نیستم.» و اضافه می‌کنند: «من هم یک نوبت برای سخنرانی دارم، نه بیشتر.»

ادامه مطلب...

هشدار وزارت ارتباطات/

جزئیات کلاهبرداری جدید از تماس‌های خارجی/هزینه سنگین برای مشترکان

۳۰ مهر ۹۷ ، ۱۱:۲۱

سخنگوی وزارت ارتباطات با اعلام هشدار درباره شیوه جدید کلاهبرداری از طریق تماس های بین المللی از مشترکان خواست که از پاسخگویی به تماس های ناآشنای خارجی خودداری کنند.

ادامه مطلب...

رفع نیازهای داخلی کشور با تولید داروهای مورد نیاز صنعت دامپزشکی

۳۰ مهر ۹۷ ، ۱۱:۰۹

یک شرکت دانش بنیان داخلی از سال 73 به منظور تولید واکسن ها و مواد بیولوژیک مورد مصرف در دامپزشکی شروع به کار کرد. این شرکت در این مدت علاوه بر تولید محصولات بیولوژیک به منظور رفع نیازهای کشور و ایجاد خودکفایی ، نوآوری را در سرلوحه اهداف خود قرار داده است.

ادامه مطلب...

مقیمی:

همه باید زمینه مصرف کالای ایرانی را فراهم کنند

۳۰ مهر ۹۷ ، ۱۰:۳۰

استاندار تهران گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند کالای ایرانی مصرف کنید همه باید تلاش کنیم که زمینه فراهم شود و به عنوان یک تکلیف و وظیفه ، بازار را برای مصرف و خرید این کالاها آماده کنیم.

ادامه مطلب...

یادداشت/ پرویز کرمی

ترسیم‌کنندگان تصویر امید

۳۰ مهر ۹۷ ، ۱۰:۰۱
در یادداشتی به قلم پرویز کرمی؛ مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان می‌خوانیم: رهبر فرزانه انقلاب در دیدار جمعی از سرآمدان، تلاش و فعالیت ده‌ها هزار نخبه در سراسر ایران را «ترسیم‌کننده تصویری امیدبخش و واقعی از کشور» خواندند. پس دیگر چه می‌خواهیم؟ لازمه این روزهای ما امید و آرامشی است که کلیدش در دست نخبگان و سرآمدان ما‌ست که باید از آنان بستانیم و حال مردمان‌مان را خوب کنیم.
ادامه مطلب...

بعد از ۳ سال اعلام شد/

کارمند توئیتر جاسوس عربستان از آب درآمد

۲۹ مهر ۹۷ ، ۱۳:۳۹

حاکمان عربستان سعودی با تطمیع یکی از مهندسان شاغل در توئیتر به نام «علی الذباره» از وی خواسته بودند تا حساب های کاربری ناراضیان و منتقدان این حکومت دیکتاتوری را کنترل کند.

ادامه مطلب...