پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری

پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری

۱۳۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

با تمرکز بر ضرورت تولید محصولات دانش بنیان و توجه به اقتصاد مقاومتی؛

شماره بیست و سوم سرآمد منتشر شد

۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۶:۳۲

جدیدترین شماره ماهنامه خبری، علمی، آموزشی و تحلیلی «سرآمد» با نگاه ویژه به تولید محصولات دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی، ویژه اردیبهشت ماه منتشر شد.

ادامه مطلب...

به مدت هفت شب

«سینمای ایران» از امشب زنده می‌شود/ حضور در پردیس چارسو

۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۱۹
برنامه «سینمای ایران» به تهیه‌کنندگی رضا حامدی خواه و اجرای علیرضا شجاع نوری از امشب ۳۱ فروردین روی آنتن شبکه چهار سیما خواهد رفت و به مدت هفت شب ادامه خواهد داشت.
ادامه مطلب...

مهارت‌هایی برای موفقیت در کار تیمی

۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۵۰

خلاقیت یعنی مواجهه با یک وضعیت، مسئله، مشکل یا چالش به شیوه‏ای جدید. کسانی که از تفکر خلاق استفاده می‏‌کنند، از محدودیت‌‏هایی که استانداردهای روتین برایشان ایجاد کرده، عبور می‏کنند و به دنبال راه‏‌حل‏‌های تازه و نو می‏‌روند.

ادامه مطلب...

علوم پایه یعنی فکر جدید

۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۱۴

دکتر معبود می‌گوید: توجه به علوم مهندسی و عدم توجه به علوم پایه و علوم انسانی، چشمه علم کاربردی را خشک می‌کند. علوم پایه یعنی ایده، یعنی فکر جدید؛ ایده جدید یعنی خلق جدید. ایده از علم پایه بیرون می‌آید و کاربرد حاصل علوم کاربردی است.

ادامه مطلب...

12 بازار بزرگ دانش‌بنیان

۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۱۷

در کنار تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های موجود در کشور که در دل هر کدام از آن‌ها بخش قابل توجهی دانش فنی قابل فروش و صادرات نهفته است، شهرداری‌های کلانشهرهای کشورمان، به عنوان ابرسازمان تخصصی و اجرایی، ظرفیت‌های بسیاری برای افزایش سهم دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی دارند.

ادامه مطلب...

فهرست محصولات بهداشتی نانویی/از ماسک های تنفسی تا اسپری ها

۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۳۵
فهرست محصولات نانویی در حوزه بهداشت و سلامت مورد تأیید ستاد ویژه توسعه فناوری نانو منتشر شد. این محصولات مهر تأیید علمی را اخذ کرده اند و برای مصرف قابل اعتماد هستند.
ادامه مطلب...

آیا 2016 سال تلفیق دنیای مجازی و واقعیت فیزیکی خواهد بود؟

۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۱۴

بازار شامی در جهان تکنولوژی آی‌تی وجود دارد؛ تجهیزات هوشمندی که قرا راست زندگی ما را متحول کنندف در ادامه نگاهی به سمت ‌و سوی تکنولوژی‌های آی‌تی در سال پیش رو و آینده نزدیک داریم.

ادامه مطلب...

شناسایی کامل انسان ها از روی امواج مغزی

۳۱ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۴۵
دانشمندان متوجه شدند که می توان افراد را با توجه به امواج مغزی شان با ضریب دقت ۱۰۰ درصد تشخیص داد.
ادامه مطلب...

قصه‌ای از شاهنامه به «کن» دعوت شد

۳۱ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۰۸
کارگردان انیمیشن «آخرین داستان» که با اقتباس از داستان کاوه و ضحاک شاهنامه فردوسی ساخته شده اعلام کرد این اثر به بازار جشنواره کن دعوت شده است.
ادامه مطلب...

کارگاه آموزشی بین‌المللی انتقال فناوری شبکه TTEN برگزار می‌شود

۳۰ فروردين ۹۵ ، ۱۵:۱۷

مرکز فن‌بازار ملی ایران، از مراکز زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای عضو گروه دی-هشت «کارگاه آموزشی بین‌المللی انتقال فناوری» برگزار می‌کند.

ادامه مطلب...