مرکز فن‌بازار ملی ایران، از مراکز زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای عضو گروه دی-هشت «کارگاه آموزشی بین‌المللی انتقال فناوری» برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، «شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای عضو دی-هشت (D-8TTEN) » بر اساس مصوبه اجلاس وزرای صنایع کشورهای عضو گروه دی-هشت در سال 1391 ایجاد و راه‌اندازی شده است.

پارک فناوری پردیس معاونت علمی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران مسئولیت دبیرخانه این شبکه را بر عهده‌ دارد.

این مجموعه با تعریف ساختار محتوایی و ایجاد زیرساخت نرم‌افزاری، فعالیت‌هایی را با هدف توسعه تبادل فناوری بین کشورهای عضو و کمک به توسعه بازارهای محصولات فناورانه آغاز کرده است.

در همین راستا «مرکز فن‌بازار ملی ایران» به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در شبکه TTEN و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی برگزاری «کارگاه آموزشی بین‌المللی انتقال فناوری» را در قالب برنامه اجرایی سال 2016 در دستور کار دارد.

این کارگاه آموزشی با حضور اساتیدی از دو مجموعه توانمند فرانسوی و ایرانی در تاریخ 5 الی 8 اردیبهشت ماه سال 1395 و با حضور نمایندگان کشورهای عضو شبکه و جمعی از متخصصین و فعالان عرضه سیاست‌گذاری علم و فناوری از ایران، در محل پارک فناوری پردیس معاونت علمی برگزار می‌شود.

 مراسم افتتاحیه این رویداد بین‌المللی با حضور دبیرکل سازمان دی-هشت، سفرای کشورهای عضو دی-هشت در ایران، نمایندگان کشورهای عضو دی-هشت، مسئولین مرتبط داخلی، شرکت‌کنندگان داخلی کارگاه و جمعی از فعالین عرصه فناوری کشور روز یکشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه 95 در هتل بین‌المللی پارسیان استقلال برگزار می‌شود.

فناوران و متخصصین ارجمند (مسلط به زبان انگلیسی) می‌توانند ضمن دریافت اطلاعات اساتید و سرفصل‌های محتوایی کارگاه نسبت به ثبت نام در این کارگاه اقدام کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش، علاوه بر اهمیت اولویت ثبت‌نام، متقاضیان حضور در کارگاه آموزشی بر اساس رزومه کاری، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
 
آخرین‌ مهلت ثبت‌نام در این کارگاه دوشنبه30 فروردین 95 و محل برگزاری این کارگاه‌،به نشانی تهران، کیلومتر 20 جاده دماوند، پارک فناوری پردیس معاونت علمی، سالن اجتماعات مجتمع فناوری سراج ، خواهد بود.