آمازون به دلیل اتهاماتی درباره سواستفاده از موقعیت برتر برای فروش محصولات برندش در پلتفرم خود در انگلیس با شکایتی جهت دریافت غرامتی تا سقف ۹۰۰ میلیون پوند (یک میلیارد دلار) روبرو است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ به نقل از رویترز، جولی هانتر یکی از حامیان حقوق مصرف کننده تصمیم دارد از طریق مصرف کنندگان انگلیسی که از اکتبر ۲۰۱۶ میلادی از آمازون خرید کرده اند، یک شکایت گروهی ثبت کند. البته آمازون این شکایت را بی پایه می داند، اما این جدیدترین پرونده در زمینه شکایت های دسته جمعی علیه یک شرکت فناوری بزرگ است که در دادگاه تجدیدنظر رقابت لندن (CAT) ثبت خواهد شد.

به گفته وکلا آمازون با استفاده از الگوریتم های مرموز و ارجحیت دادن خود، قانون رقابت را نقض کرده و محصولات خود را از طریق ویژگی Buy Box در وب سایتش ترویج کرده است.

طبق بیانیه شرکت حقوقی نماینده هانتر ویژگی Buy Box فراتر از یک توصیه براساس قیمت یا کیفیت کالایی عمل می کند و در حقیقت محصولاتی که خود آمازون می فروشد یا محصولات خرده فروشانی را تبلیغ می کند که برای کنترل فعالیت های لجستیکی شان به این شرکت هزینه پرداخت می کنند.

پیش بینی می شود. این شکایت در پایان ماه جاری میلادی در. دادگاه تجدیدنظر رقابت لندن ثبت شود.