ریاضیدان ایرانی در بین 100 دانشمند برتر 2013

بر اساس اعلام پایگاه «تامسون رویترز» هر سه ماه یکبار فهرست دانشمندان برتر ریاضی جهان را اعلام میکند.در آخرین فهرست اعلامی این پایگاه بین المللی معتبر،نام دکتر مجید اسحاقی گرجی،استاد ریاضی دانشگاه سمنان به عنوان دانشمند برتر در سال 2013 به چشم میخورد.

شایان ذکر است دکتر اسحاقی چندی پیش،با همکاری دونفر از استادان ریاضی دانشگاه ارومیه و تهران،کوتاه ترین راه حل برای قضیه ریاضی لیب را پس از 41 سال ارائه کرد و این دستاورد مورد توجه جوامع جهانی قرار گرفت.


همکاری استاد ایرانی در نگارش کتاب بین المللی «مراقب های ویژه بعد از جراحی قلب»

استاد بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نگارش کتاب Postoperative Critical Care for Cardiac Surgical Patients که اخیرا توسط انتشارات معروف Springer روانه بازارهای بین المللی شده است با مولفان بین المللی همکاری داشته است.

این کتاب که توسط انتشارات Springer منتشر شده ویرایش سال 2014 است،توسط گروهی از مولفان بین المللی از پزشکان شاغل در مراکز بزرگ جراحی قلی آمریکا و اوپا به نگارش در آمده است.فیزیولوژی قلب،فارماکولوژی داروهای قلبی و روش های مراقبت از بیماران در دوره پس از عمل جراحی قلب از مباحث مورد بررسی در این کتاب است.

در این اثر علمی از دکتر علی دباغ،استاد بیهوشی قلب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مسوول برنامه آموزشی فلوشیپ بیهوشی قلب به عنون اولین نویسنده در فهرست مولفان بین المللی کتاب نام برده شده و نام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در صدر سایر مراکز علمی پزشکی درج شده است.


استاد ایرانی،عضو فلوی انجمن مهندسان مکانیک آمریکا شد

دکتر شجاع،استاد دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف به دلیل پژوهش های برجسته بین المللی به عنوان عضو فلو (Fellow) انجمن مهندسان مکانیک آمریکا معرفی شد.

بیش از 130 هزار نفر از 158 کشور دنیا در انجمن مهندسان مکانیک آمریکا (ASME) عضویت دارند که تنها حدود سه هزار نفر از سراسر جهان توتنسته اند به عضویت فلو که بالاترین رده عضویت انجمن است دست یابند.

انجمن مهندسان مکانیک آمریکا در سال 1880 بنیان گذاشته شده و در راستای ترویج  گسترش علوم مهندسی مکانیک و زمینه های چند رشته ای برای توسعه فناوری،استاندارد سازی،برگزاری همایش های بین المللی و آموزش مداوم نیروی انسانی به منظور بهبود و افزایش کیفیت زندگی بشر تاسیس شده است.

پیش از این،دکتر علی مقداری،یکی دیگر از اساتید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف تنها عضو فلوی ASME در ایران بوده که با کسب این عنوان توسط دکتر حسین شجاع،تنها دو عضو فلوی این انجمن در ایران مشغول فعالیت هستند که هر دو از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف میباشند.