محققان پارک علم و فناوری پردیس با راه اندازی مرکز تحقیق و توسعه رزین‌ها، موادی سبک و مقاوم برای تولید قطعات خودرو عرضه کردند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فناوری و نوآوری، علی عمران پور- از محققان این طرح، تولید رزین را از زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت دانش بنیان دانست و گفت: رزین‌ها پلیمرهایی هستند که جرم مولکولی آنها کم است و معمولا قابلیت حل در حلال‌های شیمیایی را دارند.

وی با بیان اینکه این محصولات در صنایع مختلف کاربرد دارند، اظهار داشت: رزین‌ها در صنایع رنگ به عنوان پایه اولیه رنگ به کار برده می‌شوند ضمن آنکه در تولید کامپوزیت‌ها و فایبرگلاس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عمران پور با اشاره به راه اندازی بخش تحقیق و توسعه در این زمینه خاطر نشان کرد: با راه اندازی این بخش، تولید رزین‌های جدید و تخصصی را در دستور کار خود قرار دادیم.

مجری طرح با اشاره به جزئیات رزین‌های جدید ادامه داد: در حال حاضر اقدام به تولید رزین‌هایی برای تولید قطعات خودرو شده است.

وی ایجاد ویژگی‌های جدید در رزین‌های تولید شده را از اقدامات اخیر این شرکت ذکر کرد و ادامه داد: به منظور ایجاد مقاومت بیشتر در این مواد اقدام به نانو ساختار کردن این مواد کردیم به این ترتیب کیفیت این مواد بهبود خواهد یافت.

وی افزود: این رزین‌های تخصصی که برای پوشش های چوب به کار برده می شود برای ساخت قایق و شناورهای تندرو قابل استفاده است.

عمران پور به کاربردهای رزین‌های تولید شده در صنایع خودرو سازی اشاره کرد و افزود: این مواد برای برای سبک سازی خودروها به کاربرده می‌شود که از آن برای ساخت صندلی، کاسه‌های چراغ و انواع قطعات کامپوزیتی استفاده می‌شود و از آنجایی که این قطعات بر پایه کامپوزیت است نیاز به رزین‌های مقاومی است که ضمن سبک بودن از مقاومت بالایی برخوردار باشند.

محققان پارک علم و فناوری پردیس با راه اندازی مرکز تحقیق و توسعه رزین‌ها، موادی سبک و مقاوم برای تولید قطعات خودرو عرضه کردند.

منبع: مهر