اپراتور سلامت الکترونیک که سال گذشته از مرکز ملی فضای مجازی مجوز فعالیت دریافت کرده بود با راه‌اندازی مرکز مشاوره سلامت رایگان آغاز به کار کرد و هم اکنون 140 پزشک به تماس‌های دریافتی این اپراتور پاسخ می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فتاوری و نوآوری، جواد مروجی مدیرعامل اپراتور سلامت الکترونیک برکت صبح امروز در هفتمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز به کار اپراتور سلامت مجازی خبر داد و گفت: هم اکنون پرونده سلامت الکترونیک 35 میلیون نفر در اطلاعات این اپراتور وارد شده که این افراد متعلق به شهرهای کمتر از 10 هزار نفر جمعیت هستند.

 وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز مشاوره سلامت رایگان 0218999 بر بستر این اپراتور افزود: هم اکنون بستر سلامت موبایل و تجهیزات مرتبط به این پروژه در سه شهر مستقر شده و قرار است 60 هزارسیم‌کارت سلامت در این سه منطقه توزیع شود که این سیم‌کارت‌ها حاوی اطلاعات سلامت فردی است.

مدیر عامل اپراتور سلامت الکترونیک برکت با بیان اینکه با دستگاههای سلامت موبایل، بهورزانی با مدرک کاردانی یا دیپلم در 17 هزار خانه بهداشت مانند یک تکنسین کار آموزش می‌بینند ادامه داد: این تکنسین ها اطلاعات اخذ شده از دستگاه در خصوص سلامت بیمار را به پزشک منتقل می‌کنند و در نهایت پزشک از روی این اطلاعات تشخیص پزشکی می‌دهد.

مروجی در مورد راه‌اندازی مرکز مشاوره سلامت رایگان 0218999 نیز گفت: این مرکز در ذیل اپراتور سلامت الکترونیک ایجاد شده و 140 پزشک در این مرکز پاسخگوی تماس‌های دریافتی هستند.

مدیرعامل اپراتور سلامت الکترونیک برکت افزود: در سال 2013 بازار سلامت همراه موبایل- در جهان 4.5 میلیارد دلار تخمین زده شد که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال 2017  به 23 میلیارد دلار افزایش یابد.

به گفته وی سرویس‌های سلامت همراه بسته به مناطق جغرافیایی کاربردهای متفاوت دارد؛ برای مثال در کشورهای در حال توسعه و جهان سوم مانند آفریقا به سمت سرویس‌های مخصوص بیمار و در کشورهای پیشرفته به سمت سرویس‌های ویژه افراد سالم رفته است؛ این درحالی است که در ایران هنوز پروژه‌ای که پرونده سلامت الکترونیک را به صورت 100 درصد انجام دهد اجرایی نشده است.


منبع: مهر