مبتکران در ژاپن باغی را طراحی کرده‌اند که علاوه بر مراقبت از خود، به فانوس‌های روباتیکی هوشمندی مجهز شده که در باغ قدم می‌زنند تا همه جا روشن شود.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فناوری و نوآوری، لامپ های خورشیدی را فراموش کنید، چرا که جدیدترین شیوه برای روشنایی باغ ها و پارک ها، فانوس های روباتیکی است که راه می روند و نور خود را کم و زیاد می کنند.

اگر کسی در نزدیکی این روبات ها راه برود، آنها از سر راه کنار می روند. این روبات ها را می توان به گونه ای برنامه ریزی کرد که در یک محیط به دنبال فرد راه بروند و مسیر هیچگاه برای انسان تاریک نباشد.

این روبات که توسط آلوارو کاسینلی هنرمند اهل توکیو ساخته شده ترکیبی است از فانوس ژاپنی و یک روبات چهار پای PhantomX .

این لامپ ها را می توان با استفاده از آیپد به طور گروهی یا تکی کنترل کرد.

کاسینلی گفت: یک باغ ژاپنی سنتی در تلاش برای نشان دادن یک چشم انداز طبیعی مینیاتوری است. یکی از اصول زیبا شناختی باغهای ژاپنی  خلق دوباره چشم ها و پرورش تفکر و مراقبه است.

وی افزود: ما باغی را پیشنهاد کرده ایم که از خودش مراقبت می کند به گونه ای که قوانین تعادل و هماهنگی را درک و دوباره تفسیر می کند. این باغ همچنین  بر اساس فصل و همچنین وجود و عدم وجود ناظر انسانی، به خودش رسیدگی می کند.

روبات های چهارپایی که در روبات کاسینلی به کار رفته توسط یک شرکت آمریکایی به نام تروسن روبوتیکس با قیمت هر عدد 949.95 دلار ساخته شده است.

هر یک از چراغ های روباتیک "شخصیت" دارد و می تواند محیط اطراف خود را با استفاده از فاصله یاب های فروسرخ خود حس کند.

آنها سپس می توانند با استفاده از یک شبکه Xbee یا دیگر شبکه های بی سیم که با استفاده از یک آیپد کنترل می شود، با یک رایانه مرکزی، ارتباط برقرار کنند.

این لامپ ها به LED های چشمک زن فروسرخ و دوربین 120Hz IR مجهز است که می تواند باغ را اسکن کرده و روبات ها را ردیابی کند.