معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از افزایش اعتبارات صندوق وآوری و شکوفایی به 100میلیارد تومان تا پایان سال جاری خبرداد و گفت: وام های زیر 300میلون تومان از طریق صندوق های مستقر در پارکهای علم و فناوری به شرکت‌های دانش بنیان اعطا می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر سورنا ستاری در نشست تولیدکنندگان دارو و مواد مؤثره داروی با تأکید بر اینکه صنعت دارویی کشور از مهم ترین صنایع است، افزود: معاونت علمی در سه حوزه در زمینه درمان، فعالیت هایی را آغاز کرده است که اجرای طرح های کلان ملی در زمینه تولید و تجاری سازی داروهای جدید و تجهیزات پزشکی از آن جمله است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اعطای وام های کم بهره را از جمله حمایت های معاونت علمی برای این حوزه نام برد و اظهار داشت: با همکاری که میان معاون پژوهشی وزارت بهداشت انجام شد، اعتباراتی به فعالان این حوزه اعطا شد ضمن اینکه تعدادی از داروهای مورد نیاز کشور در داخل کشور تولید شد.

وی تجاری سازی را از دیگر زمینه های فعالیت این معاونت نام برد و اظهار داشت: در این راستا اقدام به فعال سازی صندوق نوآروی و شکوفایی کردیم که تا پایان سال میزان اعتبارات آن بالغ بر 100میلیار تومان خواهد شد.

ستاری با بیان اینکه تا پایان سال به 10 شرکت دانش بنیان تسهیلات آن اعطا می شود ،گفت: در سال آینده نیز بودجه های مناسبی برای این صندوق پیش بینی شده است که رقم آن بالغ بر 700میلیارد تومان خواهد شد.

وی همچنین از همکاری این معاونت با برخی از بانکها برای اعطای تسهیلات خبر داد و ادامه داد: اعطای وام های زیر 300میلیون تومان نیز از دیگر برنامه های این معاونت است که در این زمینه با برخی از صندوق های مستقر در پارک های علم و فناوری قرار است وام های زیر 300میلیون تومان به صورت آسان تر در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار گیرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان توسعه ستادهای فناوری را از دیگر زمینه های تعامل این معاونت با حوزه صنعت دارویی ذکر کرد و خاطرنشان کرد: درحال حاضر 13ستاد توسعه فناوری ایجاد شده است که در آینده نیز ستادهای دیگری به این تعداد اضافه می شوند.

وی گفت: ستادهای زیست فناوری، نانو فناوری و علوم شناختی از جمله ستادهایی است که مرتبط با حوزه صنعت دارو و پزشکی است.

ستاری با بیان اینکه تلاش داریم بودجه های معاونت را کمتر صرف بخش تجای سازی کنیم گفت: تلاش داریم تا بودجه های معاوت علمی صرف اجرای طرح های کلان ملی شود و با تعاملی که با وزارت بهداشت صورت گرفته امیدواریم که پروژه های این حوزه نیز با شتاب بیشتری اجرایی شود.