رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از عرضه نسل جدیدی از ویدئو کنفرانس‌ها با وضوح تصویر بالا در این پارک خبر داد و گفت: این سامانه که قابلیت جایگزین شدن با اسکایپ را دارد در استان خراسان جنوبی دراختیار کاربران قرار داده شده است.

دکتر محمدرضا دوستی گفت: با بیان اینکه این پروژه تحقیقاتی با عنوان "وبینار" طراحی و عرضه شده است، افزود: وبینار سامانه‌ قوی اینترنتی است که قابلیت استفاده همزمان بیش از 500 کاربر را ایجاد می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه این سامانه نسل جدیدی از ویدئو کنفرانس است، اظهار داشت: در این سامانه تصاویر کاربران به وضوح بالا (Full HD) در اختیار ویدئو کنفرانس‌ها قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه این سامانه قابلیت جایگزین شدن با اسکایپ را دارد، یادآور شد: این سامانه با فناوری بومی کشور قادر است خدماتی که از طریق اسکایپ عرضه می‌شود را با ویژگی‌ها و کیفیت بالاتری عرضه کند.

دوستی، با اشاره به مزایای این سامانه نسبت به اسکایپ، خاطر نشان کرد: در برنامه اسکایپ تعداد زیادی کاربر به طور همزمان نمی‌توانند به یکدیگر متصل شوند ولی در این سامانه بیش از 500 کاربر به طور همزمان قادر به اتصال هستند.

وی وضوح تصویر را از دیگر مزایای این سامانه نام برد و ادامه داد: تصویر به صورت Full HD ارسال می‌شود ضمن آنکه برای استفاده از آن به اینترنت پرسرعت با پهنای باند زیاد ندارد.

رئیس پارم علم و فناوری خراسان جنوبی اضافه کرد: این سامانه کاملا بومی است و سرور آن در داخل کشور قرار دارد و در شبکه اینترانت ایران قابل کاربرد است.

دوستی از کاربردی شدن این سامانه در استان خراسان جنوبی خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر این سامانه در استان خراسان جنوبی در اختیار کاربران قرار گرفته است و توانایی ارائه این سامانه در سایر نقاط کشور وجود دارد.

منبع:مهر