در آستانه سال نو، شرکت‌های وارد کننده تکنولوژی‌های نوین، کالاهای جدیدی را برای نخستین بار وارد بازار کرده‌اند که به بازار کالاهای دیجیتال رنگ و بوی خاصی داده و بر جذابیت آن افزوده است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فناوری و نوآوری، تازه ترین تکنولوژیهای ارتباطی، همزمان با ورود به سایر کشورها در بازار ایران نیز به چشم می خورد و توجه خریداران و علاقه مندان به انواع تکنولوژی را به خود جلب کرده است.

گروه فناوری خبرگزاری مهر، به معرفی 7 محصول تازه وارد دیجیتال پرداخته است.

بلندگویی با قابلیت پخش 360 درجه صدا 

بلندگوی بی سیم با قابلیت پشتیبانی از جدیدترین فناوری های پخش بی سیم صدا وارد بازار محصولات دیجیتال شد.

این بلندگو که توسط یک شرکت دانمارکی در چهار مدل Zipp،  live، loop و Lounge وارد بازار شده لیبراتون نام دارد و تکنولوژی های Airplay و DLNA بکار رفته در آن به کاربران موبایل های هوشمند با سیستم های عامل IOS و Android این امکان را می‌دهد که با محدودیت‌ها و ضعف های پخش بلوتوث خداحافظی کرده و از کیفیت بالای صدا و برد بیشتر بی‌سیم برخوردار شوند.

فناوری Full Room بکار رفته در این بلندگو، بصورت 360 درجه صدا را در تمامی جهات پخش می‌کند و شنونده، صدای بلندگو را در تمام فضا بطور یکسان دریافت می‌کند.

مدل Zipp لیبراتون، شارژی و قابل حمل بوده و بین 6 تا 8 ساعت امکان پخش صدا را برای کاربر به همراه می‌آورد؛ این بلندگوها از طریق بلوتوث و سیم با کانکتور 3.5 میلیمتری نیز قابل استفاده است و به چهار روش مختلف قابلیت اتصال و پخش صدا را دارد.

این محصولات با گارانتی نامداران ارتباطات همراه از حدود یک و نیم تا 4 میلیون تومان قیمت داده می شود.

شارژر همراه برای گوشی های هوشمند

مدل Power 6000T  شارژر همراه گوشی های هوشمند کمپانی pqi است که امکان شارژ باتری موبایل و تبلت را بدون برق و زمانی که کاربر در یک سفر کاری یا خارج از منزل یا محل کار خود است فراهم می کند.

پاور بانک در واقع نوعی باتری همراه قابل شارژ لیتیومی یونی با ظرفیت 6000 میلی‌آمپر ساعت است که می‌توان از آن برای شارژ مجدد انواع گوشی هوشمند و تبلت استفاده کرد.

این محصول دارای اینترفیس داخلی USB است و از جریان خروجی 5V/1A پشتیبانی می‌کند و دارای مکانیزم حفاظتی داخلی از مدارها است که مانع از هرگونه اورشارژ، تخلیه بار الکترونیکی و تجمع بیش از حد جریان الکتریسیته می‌شود.

این محصول با گارانتی داده پرداز رایانه متین به قیمت 95 هزار تومان در بازار عرضه شده است.

کارت گرافیگ کم صدای ایسوس

کمپانی ایسوس کارت گرافیک R7 265 DirectCU II را که محصول مشترک با AMD است وارد بازار کرد.

این کارت از فناوری DirectCU II – ترکیبی از دو فن لوله های انتقال حرارت و بلاک مسی - بهره می برد و نسبت به مدلهای مشابه 20 درصد خنک تر و سه برابر کم صدا تر است و همچنین به علت بهره مندی از قطعات موسوم به Super Alloy Power از 2.5 برابر عمر بیشتر نیز برخوردار است.

تغییر اتوماتیک فرکانس که می تواند در صورت لزوم از فرکانس 900 MHz به 925 MHz افزایش یابد از جمله ویژگیهای این کارت گرافیک است که در بازی های کامپیوتری که نیاز مبرمی به تمام توان پردازنده گرافیکی دارند به کار گرفته می شود.

در این کارت از فناوری GPU Tweak نیز استفاده شده که توسط این فناوری، کاربران می توانند به افزایش کارایی این کارت بپردازند و به طور مثال قادر خواهند بود تا فرکانس پردازنده و حافظه گرافیکی را افزایش و به طور همزمان ولتاژ و میزان سرعت فن ها  را به آسانی تغییر دهند. علاوه بر این کاربران توسط ابزاری با نام GPU Tweak Streaming می توانند بازی خود را به صورت آنی در شبکه به اشتراک بگذارند تا علاوه بر خود کاربران دیگر نیز از بازی لذت ببرند.

فلش مموری مقاوم در برابر آب

فلش مموری مقاوم در برابر آب محصول کمپانی سیلیکون پاور با نام  Jewel J10 نیز وارد بازار شده است.

بدنه ساخته شده این فلش مموری از استیل ضد لک و مقاوم دربرابر آب، گرد و غبار و لرزش است که از فناوری  USB 3.0 COBبا وزن پایین 3.1 گرم بهره می برد.
این فلش با حافظه 8 گیگابایتی 28 هزار تومان قیمت دارد و توسط شرکت داده پرداز رایانه متین عرضه شده است.

نوت‌بوک GT70 2OL CAD روانه بازار شد

کمپانی MSI نوت‌بوک قدرتمند GT70 2OL CAD خود را روانه بازار کرد. این نوت‌بوک از پردازنده Core i7  نسل چهارم کمپانی اینتل و کارت گرافیک Quadro K4100M کمپانی nVIDIA – بهره می برد و در قیاس با نسل پیشین، کارت گرافیکی Quadro K4100M دارای هسته‌های Cuda بیشتری بوده و پهنای باند حافظه بالاتری دارد که موجب می‌شود مهندسان و طراحان گرافیکی سه بعدی صحنه‌های بزرگتر و پیچیده‌تری را در مدت زمان کمتر آماده کنند.

این نوت‌بوک می‌تواند با نرم‌افزارهایی چون  Autodesk 3DS Max، Maya، Mudbox، Siemens NX، CATIA و 3D Showcase به راحتی کار کند.

نوت بوک GT70 Workstation کمپانی MSI با کارت گرافیکی Quadro 4100 دارای قابلیت حمل بالایی بوده و باعث می‌شود سازندگان بازی بتوانند کارهای خود را به راحتی از استودیو به دفتر خود منتقل کرده و قدرت ویرایش همزمان بسیار بالایی به آنها می‌دهد.

از دیگر امکانات این نوت بوک می توان به فناوری Super Raid (سرعت خواندن اطلاعات از دیسک تا 1500 مگابایت بر ثانیه!)، فناوری Cooler Boost (کاهش صدا و افزایش کارایی سیستم خنک کننده)، پشتیبانی از چهار خروجی تصویر همزمان، سیستم صوتی بسیار قدرتمند و فناوری Audio Boost اشاره کرد.

آنتی ویروسی مخصوص عملیات بانکی 

برای نخستین بار یک شرکت فعال در حوزه امنیت آنتی ویروسی طراحی و به بازار عرضه کرده که امکان محافظت و تشخیص ویروس ها را برای کاربری بانکی تحت وب ممکن می کند.

این آنتی ویروس که توسط شرکت آلمانی جی دیتا به بازار ایران آمده علاوه بر دارا بودن انواع ویژگیهای آنتی ویروس از جمله اسکن دوگانه و تشخیص هوشمند بدافزار، امنیت کاربر را در زمان انجام عملیات بانکی تضمین می کند. به این معنی که با نصب این آنتی ویروس بر روی شبکه بانکی، امنیت ارتباطی بانکی تامین شده و کاربران در زمان انجام عملیات بانکی آنلاین محافظت می شوند.

آنتی ویروس سرویس های آنلاین بانکی سریع ترین عکس العمل را به ویروس های جدید داشته و بسیار پیشرفته تر از کیبوردهای مجازی که در شبکه های بانکی رایج است عمل می کند.

از جمله مشخصات این آنتی ویروس استفاده از 2 موتور ویروس یاب و تکنولوژی پردازش ابری است. این آنتی ویروس از تمامی سیستم عامل های رایج مانند ویندوز 7، XP ، لینوکس و مک پشتیبانی می کند و نسخه موبایل آن نیز برای امکان مدیریت برنامه را با استفاده از اپلیکیشن های موبایل فراهم می کند.

این محصول با گارانتی آرکا در مدل یک کاربره 45 هزار تومان و سه کاربره 85 هزار تومان قیمت داده می شود.

ورود دو آل این وان جدید به بازار

کمپانی MSI دو محصول جدید خود از سری آل این وان را به بازار عرضه کرد.

اولین محصول با نام AP190 در سری professional با کاربری تجاری یا اداری طبقه بندی می شود که از طراحی ساده بهره می برد و دارای صفحه نمایش 18.5 اینچی مات با قابلیت تک لمسی (Single-Touch) است که از پردازشگر خانواده Intel تحت عنوان Celeron 1037U Dual-Core  بهره می برد و توان مصرفی آن 12 وات است. این محصول با بهره گیری از فناوری Fanless برای خنک سازی نیازی به فن ندارد.

همچنین AP190 دارای دو پورت پرکاربرد COM برای اتصال دستگاه های POS، بارکد خوان، کارت خوان، پرینتر است که در محیط های اداری، فروشگاهی، هتل ها و فرودگاهها کاربرد دارد.

دومین محصول این کمپانی نیز با نام AE202 در سری Entertainment طبقه بندی می شود که از صفحه نمایش Full HD 19.5 اینچی مات با تکنولوژی Anti-Flicker (ضدپرش تصویر) در کنار پردازنده کم مصرف (ULV) اینتل بهره می برد.

این محصول برای مکانهای تجاری که به بازدهی و کارایی بالایی نیاز دارند طراحی شده است.


منبع: مهر