مدیر ایرانی یک شرکت فناوری اطلاعات در آلمان، اپلیکیشن رایگانی برای تلفن‌های هوشمند طراحی کرده که از کودکان در برابر خطر سوء استفاده جنسی در اینترنت محافظت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیل فناوری و نوآوری، اپلیکیشن ابداعی گودرز محبوبی و همکارانش که قرار است نسخه فارسی آن نیز عرضه شود، کودکان و پدر و مادرها را در خصوص خطرات سوءاستفاده جنسی در اینترنت راهنمایی می‌کند.

از لحظه‌ای که یک کودک وارد چت آنلاین می‌شود تا وقتی ‌که اولین تماس یک غریبه با او برقرار می‌شود، تنها ۳۰ ثانیه طول می‌کشد. کودک در پنج دقیقه اول چت آنلاین ممکن است تا ۲۰ پیغام از افراد غریبه دریافت کند. در اکثر موارد مجرمان جنسی در اینترنت به کودکان می‌گویند که هم‌سن آن‌ها هستند تا اعتماد آن‌ها را جلب کنند.

اپلیکیشن ارائه شده توسط شرکت فناوری اطلاعات axxessio آلمان که اخیرا به عنوان شرکتی نمونه برای دیگر شرکت‌های اقتصادی در زمینه فعالیت‌های اجتماعی معرفی شده از طریق بازی و تصاویر کمیک به زبان کودکان، توضیح می‌دهد که دقیقا چه خطراتی در اینترنت آنها را تهدید می‌کند.

همچنین بخشی مربوط به پدرها و مادرها در اپلیکیشن وجود دارد تا آن‌ها آموزش ببینند که درباره این سوژه می‌توانند خیلی باز و راحت با کودکان خود صحبت کنند. اطلاعات مربوط به کودکان در این اپ به صورت دیالوگ بین دوشخصیت کودک آنتون و یاسمین است. یکی از این کاراکترها همیشه کارهایی که می‌تواند خطرناک باشد را انجام می‌دهد و کاراکتر دیگر توضیح می‌دهد که چرا این کار خطرناک است.