معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بانک صنعت و معدن در راستای حمایت از تجاری سازی دستاوردهای فناورانه طرح‌های دانش بنیان و توانمندسازی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی jمعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عصر امروز – دوشنبه –  مهندس علیرضا دلیری،معاونت توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مهندس علی‌اشرف افخمی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تجاری سازی دستاوردهای فناورانه طرح‌های دانش بنیان و توانمندسازی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان در محل معاونت علمی و فناوری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.


حمایت از تجاری سازی دستاوردهای فناورانه و توانمندسازی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و توسعه صادرات کالاها و خدمات دانش بنیان، ارائه خدمات تجاری سازی از جمله اعطای تسهیلات مالی به شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان از محل سپرده صندوق توسعه ملی نزد بانک و عاملیت بانک در قبول وجوه اداره شده معاونت و صندوق نوآوری و شکوفایی از جمله اهداف این تفاهم نامه به شمار می‌آید.

در این تفاهم ‌نامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری متعهد شده است که از ظرفیت های حقوقی، مالی و اعتباری «معاونت» برای حمایت از تجاری سازی دستاوردهای فناورانه و ایجاد توسعه شرکت‌های دانش بنیان استفاده کند.

حمایت از صدور «ضمانت‌نامه‌ اعتباری» مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان، فراهم آوردن زمینه اعطای تسهیلات «صندوق نوآوری و شکوفایی» به شرکت‌های دانش بنیان و انجام پیگیری‌های لازم در خصوص کاهش نرخ منابع صندوق توسعه ملی نزد بانک صنعت و معدن به میزان 3 درصد از دیگر تعهدات معاونت علمی و فناوری در این تفاهم‌نامه به شمار می‌آید.

همچنین بانک صنعت و معدن نیز با امضای این تفاهم‌نامه به پیگیری تامین مبلغ چهار هزار میلیارد (4,000,000,000,000) ریال از محل سپرده صندوق توسعه ملی نزد بانک، پذیرش ضمانت‌نامه‌های اعتباری صندوق‌های پژوهش و فناوری غیر دولتی، پیگیری و جلب موافقت صندوق توسعه ملی در خصوص پذیرش سهم آورده نقدی متقاضیان و نیز کاهش سهم سود بانک به میزان یک درصد متعهد گردیده است.

خاطر نشان می‌شود؛ در مراسم امضای این تفاهم‌نامه علاوه بر مهندس دلیری، معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر وطنی، معاون توسعه فناوری، دکتر شیخ‌زین الدین، معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری‌ها، پرویز کرمی، مشاور معاون رئیس جمهور و دکتر صاحب‌کار، سرپرست دفتر امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مهندس افخمی رئیس بانک صنعت و معدن به همراه مهندس نعمت‌الهی و مهندس فرهی از اعضای هیات مدیره این بانک حضور داشتند.