پژوهشگاه صنعت نفت تفاهم نامه تاسیس نخستین شرکت دانش بنیان با همکاری بخش خصوصی را با هدف تجاری سازی فناوری‌های این صنعت امضا کرد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فناوری و نوآوری، پژوهشگاه صنعت نفت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اقتصاد پایدار که رشد نرخ بهره وری را در بردارد، درصدد تاسیس شرکت‌های دانش بنیان با هدف جلوگیری از خام فروشی و جایگزین کردن سیاست‌های صارات به جای واردات است.

در حاشیه برگزاری پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت نفت تفاهم نامه تاسیس نخستین شرکت دانش بنیان با حضور معاون فناوری و امور بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت به منظور حل مشکلات صنعت و در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان امضا شد.

این تفاهم نامه در مورد راهبردهای اقتصاد مقاومتی در توسعه شرکت‌های دانش بنیان و دستیابی به اهداف چشم انداز 20 ساله در زمینه تحقق 20 درصد از درآمدهای کشور از محل درآمد تجاری سازی فناوری‌های کشور با سرمایه گذار داخلی امضاء شده است.

با امضای این تفاهم نامه اولین شرکت دانش بنیان صنعت نفت در زمینه تجاری سازی محصولات در بخش‌های کاتالیست، حلال‌ها و مواد شیمیایی ایجاد خواهد شد و تا یک سال آینده محصولات تجاری سازی شده این شرکت دانش بنیان صنعت نفت تجاری سازی می‌شود.

پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان سهامداران این شرکت محسوب می‌شود.