دکتر سورنا ستاری با اعلام حمایت از پارک های علم و فناوری در جنوب کشور گفت: فرآیند تجاری سازی،فرآیندی چند بعدی است که باید توسط کارگزارهای آگاه، مطمئن و با تجربه اتفاق بیافتد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فناوری ونوآوری به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر سورنا ستاری روز پنجشنبه درمراسم امضای تفاهم نامه حمایت از طرح های تجاری سازی موسسات دانش بنیان که در محل پارک علم و فناوری فارس برگزار شد، با اعلام حمایت از پارک های علم و فناوری در جنوب کشور افزود: در استان فارس به دلیل پیشینه تاریخی و قوت در مسائل علمی، فعالیت های زیادی در حوزه علمی و فناوری، تجاری سازی و اقتصاد مقاومتی می تواند صورت بگیرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه فرآیند تجاری سازی، فرآیندی چند بعدی است که باید توسط کارگزارهای مطمئن و با تجربه اتفاق بیافتد، اظهار امیدواری کرد:در سال آینده و با استفاده از خطوط اعتباری که در بانک های مختلف برای این کار تفاهم شده است و نیز بهره مندی از بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی که برای این منظور در نظر گرفته شده است در توسعه شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک ها و سایر حوزه ها استفاده شود، وی اضافه کرد مشکلی در زمینه تامین منابع مالی نخواهیم داشت.

حمایت از شرکت های دانش بنیان در کوتاهترین زمان

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اعلام برنامه های عملی سازی اقتصاد مقاومتی در کنار بودجه این نهاد برای تزریق به شرکت های دانش بنیان افزود: برای این منظور1000میلیارد تومان خط اعتباری جدید در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: منابع مالی از طریق پارک های علم و فناوری به استان ها تزریق خواهد شد تا شرکت های دانش بنیان خود را ،حمایت کنند.

سورنا ستاری با بیان اینکه دستگاه های اجرایی استان باید با تخصیص بودجه  امر عملی سازی اقتصاد مقاومتی را حمایت کنند اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم همه شرکت های دانش بنیان را در کوتاهترین زمان حمایت کنیم.

همچنین در حاشیه این مراسم دکتر سورنا ستاری و هئیت همراه از نمایشگاه شرکت های مربوط به پارک فناوری شیراز ونمایشگاه مربوط به شرکت های نفت و گاز وپتروشیمی دیدن کردند.

فارس از لحاظ تعداد نخبگان رتبه دوم کشوری را دارد

همچنین رئیس بنیاد ملی نخبگان در نشست خبری روز پنجشنبه در استان فارس گفت: بیشترین تعدادنخبگان کشور بعد ازتهران در استان فارس هستند و این استان از لحاظ تعداد نخبگان رتبه دوم کشور را دارد.

دکتر سورنا ستاری در نشست خبری روز پنجشنبه با اصحاب رسانه در محل بنیاد نخبگان فارس، اظهار داشت: درسال آینده و طبق برنامه ریزی های انجام گرفته دانشگاه های نخبه پرور تحت حمایت خوبی قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به فعالیت پارک‌های علمی و فناوری در سطح کشور تصریح کرد: این پارک‌ها پوشش خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و به همین دلیل صندوق این پارک‌ها باید تقویت شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید ابتدا فرهنگ سازی صورت گیرد و انجام  این کار  از طریق کلیه نهادهای سیاست گذاری در حوزه علم و فناوری، پارک های علم و فن آوری و دانشگاه ها می باشد.

دبیر هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان از مالیات معاف هستند و از شرکت های دانش بنیان نوپا حمایت می شود گفت: باید به سمت توانمند کردن نخبگان پیش رفت و با حمایت از آنان در ثبت و تولید، از اختراع آنان حمایت کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور درباره تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشی اظهار کرد: پتانسیل کشور در این زمینه بسیار بالا بوده و امید است عدد قابل توجهی از بودجه صندوق نوآوری به این امر اختصاص پیدا کند.

همچنین دکتر ستاری در ادامه سفر یک روزه خود به استان فارس از دانشگاه شیراز، پارک علم و فناوری استان فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بنیاد ملی نخبگان، دانشکده داروسازی، مرکز پزشکی مقایسه ای و تجربه ای بر روی مدل های حیوانی و ساختمان جدید برج پژوهش محمد رسول الله (ص) دانشگاه علوم پزشکی شیراز بازدید و   نیز در نشستی با دکتر احمدی؛ استاندار فارس  و همچنین با اساتید برتر و چهره های ماندگار دانشگاه شیراز نیز دیدار و گفتگوکرد.

خاطر نشان می شود؛ در این مراسم جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، خلفی نژاد رئیس بنیاد نخبگان فارس و معاونان استاندار فارس، معاونین و مشاورین معاونت علمی و برخی دیگر از مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند.