رئیس دانشگاه آزاد، تازه ترین مصوبات دومین نشست شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان این دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فناوری ونوآوری، حمید میرزاده در جلسه شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد، با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: این سیاست ها که بعد از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، در ادامه سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه یکی از وجوه اجرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی بهره گیری از فعالیت های دانش بنیان است، اظهار داشت: در سند جامع علمی کشور بر ارتقای جایگاه جهانی کشور، افزایش سهم تولید و صادرات خدمات دانش بنیان و دستیابی به جایگاه اول علمی در منطقه تاکید شده است.

رئیس دانشگاه آزاد مخاطب اصلی سیاست های اقتصاد مقاومتی را دانشگاه ها دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت هایی که در دو دهه اخیر در کشور ایجاد شده، راهی باز در برابر ما قرار دارد و دانشگاه آزاد به دلیل گستردگی و دارا بودن امکانات فنی، زیربنایی همچنین نیروهای کارآزموده می تواند نقش مهمی در اجرای این سیاست ها داشته باشد.

میرزاده با بیان اینکه شورای اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد دارای چهار کمیسیون تخصصی است، گفت: حرکتی جدی برای تبدیل علم به ثروت در دانشگاه آزاد آغاز شده و امیدوارم در یک برنامه میان مدت بتوانیم نقشی مهم را در اقتصاد دانش بنیان ایفا کنیم.

وی با اشاره به مصوبات دومین جلسه شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان، اظهار داشت: یک شرکت سرمایه گذاری برای طرح های دانش بنیان با مشارکت استادان، دانش آموختگان و بخش خصوصی از جمله بانک ها تاسیس می شود. با مجوزی که از هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد دریافت شده، هیات عاملی را برای پیگیری امور تاسیس این شرکت سرمایه گذاری تعیین کرده ایم.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد، بر اساس بودجه سال آینده دانشگاه آزاد، واحدهای دانشگاهی باید دست کم 12 درصد از بودجه خود را از فعالیت های دانش بنیان تامین کنند.

رئیس دانشگاه آزاد درباره میزان سرمایه شرکت سرمایه گذاری دانشگاه آزاد، گفت: پس از نوشتن اساسنامه این شرکت درباره سرمایه اولیه آن تصمیم گیری می کنیم و ما باید در سال آینده، 250 میلیارد تومان از محل فعالیت های اقتصادی دانش بنیان درآمد داشته باشیم.

به گفته این مقام مسئول دانشگاه آزاد، برای نخستین بار، مقرر شد در دانشگاه آزاد اسلامی بخشی از بودجه توسط فعالیتهای دانش بنیان تامین شود چون 99 درصد بودجه دانشگاه از راه شهریه دانشجویان تامین می شد.