پرویز کرمی؛ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در سال جاری در مجموع 287 رویداد علمی خبری به ثبت رسید که موجب عمومی شدن گفتمان پیشرفت علم و فناوری در جامعه شد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی در آخرین سه شنبه سال در گفتگو با خبرنگار علمی ایرنا ، افرود: برآوردها حاکی از آن است که به طور متوسط روزانه یک رویداد خبری علمی در سال 92 به ثبت رسیده است.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اذعان بر این نکته و تاکید و پیگیری چند ساله رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر تثبیت گفتمان علم و فناوری در جامعه و نیز بر اساس راهبرد 2 نقشه جامع علمی کشور مبنی بر حمایت از تولیدات رسانه ای در موضوع علم و فناوری ، توانستیم شاهد آثار قوی رسانه ای در حوزه علم و فناوری ، تحت عنوان « عمومی شدن گفتمان پیشرفت علم و فناوری در جامعه» باشیم که با تسهیل فرایند ارتباط و تعامل با رسانه ها حاصل گردید.

کرمی با بیان اینکه انعکاس دستاوردهای علمی و فناوری کشور در رسانه ها علاوه بر امید آفرینی و ایجاد تحرک بیشتر در سطح جامعه ، موجب افزایش انگیزه فعالان این حوزه خواهد شد ، گفت : آثار قوی رسانه ای در حوزه علم و فناوری ، جریان ساز، الهام بخش و الگوساز است و نیز انعکاس دقیق و عالمانه چالش ها ومشکلات منجر به حل موانع خواهد شد.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، با اشاره به اینکه امروزه ، روابط عمومی ها از چارچوب مدل های تاثیری به چارچوب مدل های فرهنگی تغییر یافتند ، افزود : با کمک ارتباط مستمر ، موثر و نظام مند با رسانه های دیداری ، شنیداری و مکتوب در بخش های مختلف به ویژه در حوزه علم و فناوری توانستیم در نتیجه همکاری و تعامل دوسویه با اصحاب رسانه ها موضوع علم و فناوری را در جامعه ترویج کنیم.

کرمی در خصوص اولویت های برنامه معاونت علمی و فناوری در سال آتی گفت : در دولت یازدهم بر اقتصاد متکی بر دانش و فناوری به عنوان یکی از اصول اقتصاد مقاومتی و اصلاح برنامه ها و اقدامات در راستای رفع خلاء ها و کاستی های نظام نوآوری در جهت کمک به تجاری سازی دستاوردها فناورانه و حمایت از شرکت ها دانش بنیان و نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی تاکید شده است که در سال آتی نیز این سیاست پیگیری خواهد شد.

مشاور رسانه ای رئیس بنیاد ملی نخبگان ضمن قدردانی از تلاش های خبرنگاران در حوزه نشر و گسترش فعالیت های علمی در کشور گفت:

خبرنگاران تلاش دارند با تاکید برعلم نافع و نقش علم و فناوری در زندگی مردم و همچنین توجه به پیشرفت های علم وفناوری ، در خدمت به انقلاب اسلامی با جذاب سازی موضوعات و پرداخت هنری و استفاده از قالب های مناسب رسانه ای پیشرفت های علمی کشور را به گوش مردم برسانند.