همزمان با دومین جشنواره حکیم جرجانی، هفتمین کنگره بین‌المللی و دوازدهمین کنگره کشوری ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی از 28 تا 31 فروردین ماه در مرکز همایش های رازی برگزار می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فناوری و نوآوری، رییس هفتمین کنگره بین المللی و دوازدهمین کنگره کشوری ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی با اعلام این خبر گفت: در این کنگره، بررسی عفونت های پوستی و ارائه نتایج تحقیقات و پژوهش های مختلف، از مهمترین محورهای مورد بررسی است.

دکتر «بهزاد پوپک» ادامه داد: این کنگره با هدف بهبود کیفیت و ارتقا علمی علوم آزمایشگاهی در کشور و فراهم کردن زمینه مناسب جهت هم اندیشی تبادل اطلاعات، ارائه نتایج تحقیقات و پژوهش های مختلف و همچنین ارائه ایده های علمی و اجرایی در حیطه آزمایشگاهی کشور با مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی و انجمن های علمی تخصصی و مراکز تحقیقاتی برگزار می شود.

وی محورهای مورد بحث در این کنگره علمی را ارتباط آزمایشگاه با مواردی چون آزمایشگاه و «اچ ای وی»، آزمایشگاه و بیماری های خود ایمنی(واسکولیت ها)، آزمایشگاه و دیابت (اهمیت غربالگری)، آزمایشگاه و طب انتقال خون، آزمایشگاه و عفونت های پوست و بافت نرم عنوان کرد.

پوپک، پرستار و بالین، آموزش دکترای علوم آزمایشگاهی(دی سی ال اس) در آمریکا، اخلاق و حقوق متقابل(رضایت و برائت)، تضمین کیفیت و اعتبار بخشی آزمایشگاه، پژوهش های علوم آزمایشگاهی در زمینه های بیوشیمی، میکروب، هماتولوژی بانک خون و سرولوژی، تازه های تومورمارکرها، تجهیزات و کیت های آزمایشگاهی، جایگاه آزمایشگاه در نظام سلامت (گذشته، حال و آینده)، مدیریت آزمایشگاه و فناوری های نوین در حوزه آزمایشگاه از جمله مباحث در این کنگره برشمرد.

وی با بیان اینکه مباحث علمی در این کنگره در قالب 18 محور و کارگاه های جانبی علمی و تخصصی بررسی می شود، افزود: علافه مندان برای اطلاعات بیشتر از برگزاری کنگره می توانند به پایگاه اینترنتی www.iqc12.ir مراجعه کنند.

هفتمین کنگره بین المللی و دوازدهمین کنگره کشوری ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی با طرح مسایل جدید و ارائه راهکارهای علمی و عملی پیرامون چالش ها و مسایل جامعه آزمایشگاهی و فراهم کردن بستری برای معرفی تجهیزات به روز جهان از 28 تا 31 فروردین ماه در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.