معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: پژوهشگران باید بتوانند علم را به محصول تبدیل کرده و پژوهش ها را بر مبنای تولید تجهیزات مورد نیاز جامعه و دانشگاه های علوم پزشکی انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فناوری و نوآوری، رضا ملک زاده در جمع اساتید حوزه پژوهش دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: باید بتوانیم پژوهش های علمی را به سوی محصول محوری و تحقیقات کاربردی سوق دهیم.

وی افزود: پژوهشگران باید بتوانند علم را به محصول تبدیل کرده و پژوهش ها را بر مبنای تولید تجهیزات مورد نیاز جامعه و دانشگاه های علوم پزشکی انجام دهند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم توجه به توانمندی های دانشمندان ایرانی، تصریح کرد: لازم است دانشگاه های علوم پزشکی، محققینی پرورش دهند که قادر به تولید علم و تبدیل آن به فناوری بوده و در زمینه بی نیازی کشور از واردات گام بردارند.

وی با اشاره به دیگر اولویت های معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، ابراز داشت: افزایش مجلات ایندکس شده دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت، توجه بیشتر به تحقیقاتی که در عین کم خرج بودن از بازده بالایی برخوردار هستند و افزایش حمایت از آن دسته مراکز پژوهشی که فعالیت بیشتری دارند، در سال 93 با جدیت بیشتری پیگیری می شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت هم چنین اظهار کرد: لازم است با نگاهی جدید به نقشه جامع سلامت، اولویت ها را مورد بازنگری قرار داده و با محورهای مبتنی بر نیازهای روز جامعه، این نقشه را در کشور پیاده نماییم.

وی اضافه کرد: تشکیل شرکت های دانش بنیان و حمایت از مراکز رشد در راستای تولید محصولات نیز از دیگر اولویت های معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت است.

ملک زاده یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ردیف چند دانشگاه برتر کشور قرار داشته و قابلیت رشد هرچه بیشتر را در زمینه امور پژوهشی دارا است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: تکمیل، تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه مرکزی و راه اندازی کوهورت ها، از جمله مواردی است که سال 93 در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اجرایی می شود.