دبیر اجرایی دومین جشنواره دانش آموزی زیست فناوری ایران، اعلام کرد: دومین جشنواره دانش آموزی زیست فناوری با بیش از صد اثر برگزیده از تاریخ 25 لغایت 28 فروردین ماه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، اصغر زندی فرد روز دوشنبه، در گفتگو با خبرنگار این مرکز اظهار داشت: توسعه فعالیت های زیست فناوری و پیشرفت در جنبه های مختلف آن به منظور کسب سهم مناسب از بازار زیست فناوری دنیا و تامین نیازهای جامعه در بخش های مختلف مستلزم تربیت نیروی انسانی متخصص در این حوزه است.

وی افزود: هدایت استعدادها در زمینه زیست فناوری و آگاهی بخشی به دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان این کشور ضروری بوده که در این راستا « جشنواره دانش آموزی زیست فناوری ایران» به صورت هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و هدف اصلی از برگزاری آن، ایجاد فضای رقابت سالم و انگیزه در دانش آموزان برای فعالیت در این حوزه و کمک به شکوفایی استعدادهای نسل جوان است.

دبیر اجرایی دومین جشنواره دانش آموزی زیست فناوری ایران، گفت: ثبت نام دانش آموزان از طریق سایت جشنواره انجام گردید و در ثبت نام اولیه بیش از 800 نفر شرکت نمودند که از این تعداد بیش از 500 نفر موفق به ارسال آثار خود در قالب‌های مقاله، عکس و کاریکاتور، روزنامه دیواری و ...در موعد مقرر گردیدند.

زندی فرد ادامه داد: کلیه آثار دریافتی از دانش آموزان توسط تیم داوری جشنواره متشکل از اساتید دانشگاه، دبیران آموزش و پرورش و کارشناسان ذیربط مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت آثار بیش از صد نفر در مقاطع راهنمایی، متوسطه، پیش دانشگاهی و دبستانی برگزیده شدند.

این جشنواره علاوه بر مراسم اهدای جوایز به برترین‌های"دانش‌آموزی زیست فناوری" شامل بخش‌های نمایشگاهی، سخنرانی های علمی، برگزاری کارگاه های آموزشی، بحث و گفتمان های علمی، سینمای زیست فناوری و بازدیدهای علمی نیز می‌باشد.