دبیر هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در ششمین جلسه هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی نحوه کار با صندوق­های پژوهش و فناوری و همچنین ضوابط ارائه خدمات مالی به شرکت­های دانش بنیان نوپا مورد تصویب هیات عامل قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر سورنا ستاری در پایان ششمین جلسه هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی که صبح امروز (دوشنبه) در محل این صندوق برگزار شد با اشاره به شکل‌گیری شرکت­های دانش بنیان نوپا و تلاش در تحقق اهداف این معاونت به منظور توانمندسازی و حمایت از این نوع شرکت­ها و نیز ساده سازی ضوابط ارائه خدمات مالی به این شرکت‌ها گفت: در جلسه امروز مقرر گردید، بررسی طرح­های شرکت­های دانش بنیان نوپا از طریق صندوق‌های عامل و با همکاری مراکز رشد و پارک­های علمی و فناوری انجام شده و برخی از شرایط پرداخت وام به آنها تسهیل گردد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه سقف پرداخت کمک و قرض­الحسنه به منظور اجرای طرح­های دانش بنیان، تا سقف 1 میلیارد ریال طی یک سال مصوب شده است گفت: با این مصوبه بسیار مهم، مسیر ارائه خدمات مالی به شرکت­های دانش بنیان نوپا تسهیل شده و همچنین حجم فعالیت واگذار شده از جانب صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق­های پژوهش فناوری، پارک­ها و مراکز رشد در این نوع فعالیت­ها در آینده بسیار افزایش خواهد یافت.

افزایش دو برابری توان مالی صندوق‌های حمایتی

همچنین دکتر بهزاد سلطانی؛ رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در گفت‌وگو با خبر نگار این مرکز در این جلسه با اشاره به بررسی کاملی که از صندوق­های حمایتی صورت گرفته است، اظهار کرد: این صندوق­ها به سه دسته فعال، تازه تاسیس و یک صندوق مورد نیاز بررسی تکمیلی تقسیم بندی شده‌اند.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: براساس مصوبه جلسه امروز، هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، در دو قالب "عاملیت نوع اوّل" یا عاملیت مالی و "عاملیت نوع دوّم" یا عاملیت ارزیابی، مالی و نظارتی با صندوق­ها همکاری خواهد کرد که تشخیص نوع همکاری در هر مورد بنابه تشخیص صندوق نوآوری و شکوفایی خواهد بود.

وی با اشاره به مطالعات صورت گرفته تصریح کرد: برای هر صندوق عامل بالاترین حد ممکن اعتباری یعنی تا حد سرمایه ثبتی بالفعل صندوق­ها تعیین شده است.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با اعلام اینکه توان مالی صندوق­ها می­تواند تا دو برابر افزایش یاید گفت: مقرر شد در مرحله اوّل حداکثر تا 30% سقف اعتباری تعیین شده، قبل از ارائه طرح­ها توسط صندوق­های عامل و پس از عقد تفاهم نامه به آنها پرداخت شود.

خاطر نشان می‌شود در این جلسه دکتر ستاری، عضو و رئیس هیات امنا، دکتر سلطانی، عضو و رئیس هیات عامل صندوق، دکتر شاهوردی عضو هیات عامل و معاون صندوق، دکتر رحیمی، عضو هیات عامل و معاون صندوق و دکتر ملک‌زاده عضو هیات عامل و معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشتند.