از تابستان 2011 تا سال 2013، شرکت آمریکایی اپل هر ساله، از یک نسخه ی تازه و روزآمد تلفن های همراه هوشمند خود با نام آیفون رونمایی کرده است. با همان ترتیب، پیش بینی می شود که اپل امسال هم از نسخه ی آیفونی با نام آیفون 6 رونمایی کند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فناوری و نوآوری،رویترز 31 مارس امسال گزارش کرد که گوشی هوشمند تازه ی اپل با صفحه ی نمایشگر 4.7 یا 5.5 اینچی روانه ی بازار خواهد شد. به گزارش خبرگزاری های بین المللی زمان رونمایی از نسخه ی تازه آیفون، موسوم به آیفون 6، خردادماه امسال خواهد بود. گمانه زنی های رسانه ای درباره ی این گوشی بسیار زیاد است، از صفحه ی نمایشگر خمیده، صفحه ی نمایشگر دو طرفه و یا صفحه نمایشگری که روی لبه ها و حاشیه های گوشی نیز وجود دارد. هرچند این کدام از این گمانه زنی ها هرگز از سوی خود نمایندگان اپل گزارش نشده است.

قول تام کوک، مدیر اپل
تام کوک، مدیر اپل، قول داده است که اپل برای سال 2014 بی تردید که یک نوآوری و یا محصول تغییریافته ای خواهد داشت. اما وی هرگز درباره ی چگونگی آن سخنی نگفته است. اما از ژانویه ی گذشته تا به اکنون، شرکتهای سازنده ی برخی سخت افزارهای اپل و یا تولید کنندگان آن در گفت و گو با رسانه ها اخباری را پیرامون ساخته تازه ی اپل، که آیفون 6 نام گرفته است، بیرون داده اند.



نخستین خبر ژانویه ی امسال، وال استریت ژورنال گزارش کرد. این پایگاه گزارش کرده بود که اپل در تلاش است تا یک گوشی 4.8 یا 5.7 اینچی را روانه ی بازار کند. اپل آیفون 5C اکنون نمایشگر 4 اینچی دارد و اپل در برابر بسیاری از تولید کنندگان گوشی های هوشمند که نمایشگرهای بسیار بزرگتر از 5 اینچ دارد، هنوز حرفی برای گفتن ندارد. این گزارش می افزود که اپل در تلاش هم هست تا این گوشی به جای قاب پلاستیکی قاب فلزی داشته باشد.

سونی اعلام کرده بود که با نمایندگانش برای ساخت دوربین های جلو و پشت نسخه ی تازه ای از آیفون گفت و گو شده و آن سفارش هایی از اپل گرفته اند. سونی سازنده ی CMOS یا نیمه رسانای اکسید-فلزی افزوده روی دوربین پشتی آیفون 5S می باشد و به گزارش خبرگزاری ژاپنی نیکی، تمام نیاز اپل را هم همین شرکت تولید می کند. به گزارش نیکی، اپل می خواهد سونی حسگرهای دوربین جلوی نمایشگر آیفون را هم بسازد. سونی همچنین سازنده ی باتری های ipad Air نیز می باشد.

خبر کلیدی و البته بسیار شگفت انگیز در فوریه گزارش شد، خبری که گفته می شود برپایه آن، نسخه تازه ی آیفون صفحه نمایشگر کاملی دارد و نمایشگر آن حاشیه ندارد. برای این کار به گفته ی کارشناسان حسگرهای انگشتان دست بایددرون پیکسل ها یا بخش های نمایشگر ساخته شود که این نیازمند فناوری پیچیده ای است. به همین خاطر پیشتر کارشناسان بر این باورند که از همین روی نسخه ی 5.5 اینچی ممکن است خیلی دیرتر روانه ی بازار شود.



پس از این خبر، می توان در بیشتر رسانه ها عکس های گمانه زنی های رسانه ای را درباره ی نسخه ی تازه آیفون دید، گمانه زنی های فراوان که هرگز از سوی نمایندگان اپل تایید نشده است. همزمان با ارایه نسخه ی سامسونگ، گلکسی S4 که جسگرهای آب و هوا دارد، این گمانه زنی ها مطرح می شد که آیفون هم همین فناوری ها را روی نسخه آیفون قرار دهد. به همین شکل، گفته می شود که آیفون هم بارومتر خواهد داشت و می تواند، رطوبت، دما و شرایط آب و هوایی را بسنجد.
از روزهای پایانی ماه مارس، خبرگزاری نیکی و رویترز گزارش کرده اند که زمان رونمایی از آیفون 6 با نمایشگر 4.7 اینچی خردادماه امسال خواهد بود و قرار است نمایشگرهای آن را هم شرکت ژاپنی شارپ و شرکت تولید نمایشگر ژاپن Japan Display Inc. تولید کنند. هرچند شرکت ال جی هم در آن مشارکت خواهد داشت. باتری های آیفون را هم به گفته ی برخی رسانه ها شرکت دیجیتایمز خواهد ساخت.
به هر روی هرچند روشن نیست که آیفون 6 چگونه خواهد بود و آیا نام آن هم همین آیفون6 خواهد بود یا نه. باید نشست و تا آن زمان ماند و دید که نسخه ی آیفون چگونه خواهد بود.

منبع: هیتا