بسیاری از کاربران کامپیوترهای شخصی و گیمرها معمولا در شب و فضای تاریک اتاق کار می‌کنند. درست به همین دلیل هم هست که شرکت Logitech به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و فعال‌ترین تولیدکنندگان لوازم جانبی در دنیا به تازگی یک کیبورد جدید را برای این دسته از کاربران طراحی و تولید کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، این کیبورد که با مدل K830 به بازار معرفی شده است، امکان اتصال به کامپیوترهای شخصی یا حتی تلویزیون‌ها را دارد و ساختاری بی‌سیم دارد. مهم‌ترین ویژگی این کیبورد طراحی کلیدهای آن با سیستم روشنایی هوشمند است.

 در این سیستم کیبورد می‌تواند در شرایط مختلف نور فضا،  نور مناسب برای پیدا‌کردن کلید مناسب را به صورت هوشمند و خودکار تنظیم کند. این کیبورد همچنین در شرایط عدم‌ استفاده از آن و بعد از 5 ثانیه، چراغ‌های خودش را به صورت خودکار خاموش می‌کند تا در مصرف انرژی هم صرفه‌جویی شود.

این کیبورد بی‌سیم تا فاصله 11 متری از دستگاه متصل به آن کار می‌کند و از باند فرکانسی 4/2 گیگاهرتزی بهره می‌برد. به این ترتیب و با استفاده از این کیبورد می‌توان در مکان‌هایی با نورهای مختلف به‌راحتی با کامپیوترهای شخصی کار کرد. شرکت Logitech اعلام کرده است که این کیبورد جدید و جالبش را به‌زودی و با قیمت 100 یورو به بازار عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی می‌رساند.