محققان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان موفق به طراحی و ساخت ضربه‌گیر مخروط شیاردار پرشده از فوم با قابلیت افزایش میزان جذب انرژی، کاهش ماکزیمم نیروی لهیدگی و پایداری سازه شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، داود معروفی، مسؤول مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اشاره به کاربردهای این ضربه گیر خاطرنشان کرد: این نوع ضربه گیر را می‌توان در نوک دماغه فضاپیماها و همچنین در پشت سپر خودرو در صنایع خودروسازی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: اختراع ضربه‌گیر مخروطی شیاردار پر شده از فوم پلی اورتان با تأیید مرجع منطقه‌ای مالکیت فکری از سوی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گواهی تأییدیه علمی دریافت کرده است.

معروفی خاطرنشان کرد: این گواهی، اولین تأییدیه علمی اختراع است که پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان به عنوان مرجع منطقه‌ای مالکیت فکری پس از طی کردن فرایند داوری و ارزیابی علمی دریافت کرده است.

مسؤول مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان تصریح کرد: تأییدیه علمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی دارای بالاترین درجه اعتبار برای اختراعات در ایران است و مراجع منطقه‌یی به عنوان همکار سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، مسؤولیت ارزیابی علمی اختراعات، وظیفه فرهنگ سازی، آموزش، اطلاع رسانی و به کارگیری اختراعات در سطح منطقه را بر عهده دارند.