دانشجوی مقطع دکتری شیمی تجزیه دانشکده علوم دانشگاه تهران برای طراحی داروی درمان سرطان پوست موفق به دریافت جایزه پوستر برگزیده در کنفرانس بین‌المللی Discovery Chemistry اسپانیا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، کوثر باقرزاده، دانشجوی مقطع دکتری شیمی تجزیه از دانشکده علوم دانشگاه تهران، برنده جایزه پوستر برگزیده در کنفرانس بین المللی Discovery Chemistry در شهر بارسلونای اسپانیا شد.

این پروژه در رابطه با طراحی داروهایی که در درمان سرطان پوست (ملانوما) می توانند کاربرد داشته باشند صورت گرفته است و نتایج این مطالعه در مجله معتبر  Journal of Biomolecular Structure and Dynamics در تاریخ 17 اسفند ماه 1392  منتشر شده است.

این پروژه با همکاری مرکز عالی الکتروشیمی دانشگاه تهران، آزمایشگاه شیمی دارویی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران و همچنین پارک فناوری و دانشکده شیمی دانشگاه بارسلونا به راهنمایی پروفسور محمد رضا گنجعلی و پروفسور مسعود امانلو و مشاوره  پروفسور Carme Rovira و پروفسورعلی اکبر صبوری از مرکز بیوشیمی- بیوفیزیک دانشگاه تهران به انجام رسید.

از جمله شرکت کنندگان در این کنفرانس بین المللی می توان به کشورهایی چون آمریکا، انگلیس، اتریش، آلمان، فرانسه، سوئیس، سوئد، اسپانیا، کره جنوبی و چین اشاره کرد.