رئیس دانشگاه صنعتی شریف از راه اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه شریف در منطقه چیتگر تهران خبر داد و گفت: اولین ساختمان این پروژه، با حدود 20 هزار متر مربع بنا تا پایان سال 94 احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، رضا روستا آزاد گفت: با اشاره به فعالیت مینی پارک فناوری دانشگاه صنعتی شریف که هم اکنون 20 شرکت را در خود جای داده است گفت: در مینی پارک فناوری دانشگاه صنعتی شریف 250 نفر در حال انجام امور دانش بنیان در فضای اقتصادی تجاری هستند.

وی با بیان اینکه شرکتهای دانش بنیان مستقر در این مینی پارک به تجاری سازی و تولید رسیده اند، اظهار داشت: این شرکتها در مراکز رشد مورد حمایت قرار می گیرند و رشد می کنند و چنانچه موفق شدند در فضای مینی پارک مستقر خواهند شد؛ پس از این مرحله ورود به برج فناوری و در نهایت پارک علم و فناوری در دستور کار خواهد بود.

روستا آزاد با بیان اینکه راه اندازی برج های فناوری و نیز پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف دو پروژه مهم در دست اقدام این دانشگاه است، ادامه داد: عملیات مربوط به ساخت پارک علم و فناوری دانشگاه شریف هم اکنون شروع شده و در مرحله محوطه سازی است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از پژوهشگاه صنعتی شریف به پارک علم و فناوری تبدیل می شود، تصریح کرد: محوطه سازی این پروژه آغاز شده و تصورمان این است که تا پایان سال 94 نخستین ساختمانی که در آن ساخته شده را بتوانیم معرفی کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود: پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در 400 هزار متر مربع بنا در پردیس فناوری این دانشگاه در منطقه چیتگر تهران واقع خواهد شد.

وی گفت: نخستین ساختمان این پروژه، حدود 10 تا 20 هزار مترمربع بنا خواهد داشت.