دکتر شیخ زین‌الدین گفت: سیاست معاونت علمی ریاست‌جمهوری در برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل تحریک تقاضا و کشش بازار در این حوزه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، دکتر شیخ زین‌الدین، معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری با اشاره به اینکه سیاست معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور در برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل تحریک تقاضا و کشش بازار در این حوزه است گفت: با توجه به نیاز دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور به تجهیزات آزمایشگاهی ما به مراکز آموزشی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، دانشگاه آزاد، دانشگاه جامع علمی کاربردی و نهادهای دیگر یارانه خرید پرداخت می‌کنیم.

رئیس دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از افتتاح این نمایشگاه با حضور بیش از 200 شرکت سازنده تجهیزات خبر داد و گفت: دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از فردا هفتم اردیبهشت‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح می‌شود و تا 10 اردیبهشت‌ماه نیز ادامه دارد.

 

همکاری و هماهنگی دستگا‌ه‌های دولتی و اجرایی به خصوص معاونت علمی و فناوری، وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان وآموزش پزشکی می‌توانند به هم‌افزایی تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش تجهیزات و مواد آزمایشگاهیکمک شایسانی کنند.

شیخ‌زین‌الدین افزود: در این نمایشگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 17 میلیارد تومان، معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور 20 میلیارد تومان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 10 میلیارد تومان و دانشگاه‌ها نیز 20 میلیارد تومان اعتبار را متعهد می‌شوند تا مبلغ 67 میلیارد تومان یارانه برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی به این نمایشگاه تعلق بگیرد.

معاون تجاری سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با اعلام اینکه در این دوره به بخش خصوصی توجه ویژه‌ای شده است افزود: ارایه تسهیلات لیزینگ متناسب با میزان خرید به موسسات آموزشی و پژوهشی و غیر انتفاعی، آزمایشگاه‌های خصوصی و کلیه خریداران بخش خصوصی از 50 درصد تا 70 درصد در نظر گرفته شده که سود بازپرداخت این وام‌ها 4 درصد خواهد بود و در اختیار این بخش قرار گرفته خواهد شد.

وی اعلام کرد: در دوره اول این نمایشگاه که سال گذشته برگزار گردید 192 شرکت ثبت‌نام کرده‌اند اما در دوره دوم 246 شرکت دانش‌بنیان از نمایشگاه استقبال کردند.

رئیس دومین نمایشگاه تجهیزات و موار آزمایشگاهی ساخت ایران با بیان اینکه برای بخش خصوصی نیز وام‌های 4 درصدی پیش‌بینی کرده‌ایم تصریح کرد: بیش از 200 شرکت با حدود 4 هزار و 444 نمونه محصولات تجهیزات آزمایشگاهی آماده حضور در این نمایشگاه هستند در حالی که در دوره نخست 1779 محصول ثبت شده بود.

به گفته شیخ زین الدین به واسطه این نمایشگاه می‌توان 25 درصد نیازهای داخلی در حوزه تجهیزات را رفع کرد، همچنین 10 شرکت برگزیده در این نمایشگاه برای دستیابی به موضوع صادرات تحت پوشش و حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری قرار می‌گیرند.