طی یک توافقنامه بین شرکت میدامریکن انرژی و گوگل، این شرکت متعهد شد تا 407 مگاوات برق موردنیاز کنسول بلافز گوگل، مرکز داده های ایالت آیووا، را از منابع انرژی بادی تأمین کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ طی یک توافقنامه بین شرکت میدامریکن انرژی و گوگل، این شرکت متعهد شد تا 407 مگاوات برق موردنیاز کنسول بلافز گوگل، مرکز داده های ایالت آیووا، را از منابع انرژی بادی تأمین نماید. انرژی بادی مزبور از چندین پروژه بادی بدست می آید که بخشی از برنامه Wind VIII میدامریکن انرژی می باشد، ابتکار عملی که این شرکت را قادر می سازد تا 1050 مگاوات برق از انرژی بادی جدید آیووا را تا پایان سال 2015 وارد خطوط برقی نماید. این قرارداد فاز اول تسهیلات گوگل در کنسول بلافز را با صد در صد انرژی تجدید پذیر باد به طور کامل تأمین می کند که با گواهینامه های انرژی تجدید پذیر همراهی و دنبال می گردد.

همچنین به موجب این قرارداد و همزمان با رشد شرکت در آیووا، فازهای بعدی با منابع انرژی بادی تأمین می گردد.

گوگل از زمان ساخت مرکز داده ها در آیووا در سال 2007 ، برای تهیه منابع تجدید پذیر اضافی در حال همکاری با میدامریکن انرژی می باشد. میدامریکن انرژی هنگامی که Wind VIII را به ثبت رساند شرکت هایی مانند گوگل را به عنوان مشتری در ذهن خود داشت.

گری دماس، مدیر زیرساخت های جهانی گوگل، اظهار داشت: ما در گوگل به دنبال انواع روش ها هستیم تا انرژی عملیات خود را از انرژی تجدید پذیر کسب کنیم. یک راه بسیار خوب برای انجام این کار، همکاری با شرکای صنعتی مان نظیر میدامریکن انرژی می باشد و ما امیدواریم که این قرارداد تمام صنایع را در همکاری با ما برای پیدا کردن راه های افزایش عرضه انرژی پاک تحریک نماید.

این قرارداد هفتمین و بزرگترین خرید انرژی های تجدید پذیر گوگل را تا به امروز نشان می دهد، که به موجب آن مقدار کل انرژی تجدید پذیری که گوگل قرارداد بسته است به بیش از یک گیگاوات
( 1000 مگاوات) می رسد.

بیل فرمن، رئیس و مدیر عامل شرکت میدامریکن انرژی، اعلام کرد: حضور قابل توجه و رو به رشد گوگل در محدوده خدمات ما، همراه با تعهد ثابت شده و متوالی خود به انرژی های تجدید پذیر، از عوامل مهم در دستیابی میدامریکن انرژی به انرژی تجدید پذیر بوده است. علاوه بر افزایش دسترسی گوگل به انرژی تجدید پذیر، در این قرارداد هزینه های انرژی برای مشتریان ما نیز کاهش می یابد.