لکسوس نسخه تولیدیNX دو رگه خود را در نمایشگاه خودرو این هفته پکن رونمایی کرد. جذابیت ظاهری و خشن اینCUV کوچک در مقایسه با طراحی مفهومی LF-NX کمتر شده است، اما اولین موتور توربو گاز Marque، در زیر کاپوت آن جاخوش کرده است. قرار است که لکسوس یک مدل هیبرید از این خودرو را نیز، بعد از روانه کردن NX به بازارهای تجاری در سال جاری، ارائه کند.



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛

Jeff Bracken نایب رئیس و مدیر کل گروه لکسوس بیان داشت: "مدل جدید NX، که در جایگاهی پایین تر از RX قرار دارد، نقطه ورودی هیجان انگیز به خانواده خودروها و ابزار های لوکس لکسوس خواهد داشت." وی ادامه داد: "طراحی پر معنا و رسای آن به همراه عملکرد توربوشارژ آن، حاکی از تمرکز این شرکت بر روی فن آوری و طراحی ای است که مشتریان این شرکت از لکسوس انتظار دارند."

ویژگی های این طراحی گویا، در مدل طراحی مفهومی لکسوس که در نمایشگاه خودرو سال گذشته فرانکفورت رونمایی شد، با نام چهار حرفی مخفف شده خود، یعنیLF-NX ، به خوبی دیده می شود. در NX تولید شده، زبان این طراحی، کمی ملایم تر و خانواده پسندتر شده است. حتی خطوط کناری تهاجمی مدل F Sport و شبکه های جلو پنجره آن، سپرهای قطور جلو ماشین و چرخ های ماشین کاری شده آن، بنظر می رسد نسبت به خودرو برادر خود، یعنی طراحی مفهومی LF-NX ظاهری معتدل و آرام تر پیداکرده اند.

اگرچه طول 4.63 متری NX برای استفاده شهری، بهبود پیدا کرده است، اما همچنان برخی از ویژگی های طراحی اولیه LF-NX در این طراحی جدید نیز می درخشند. از جمله این ویژگی ها می توان به ورودی های عمودی هوا در زیر چراغ های جلو، جلو پنجره مشبک بزرگ و دوکی شکل، تیز، چراغ های جلو برای استفاده در ساعات روز، با طراحی شبیه به چوب اسکی و قوس های چرخ هلالی شکل اشاره کرد.این ماشین، بر روی چرخ هایی 17 و یا در صورت دلخواه، 18 اینچی قرار گرفته و جانمایی چرخ های عقب زیر برجستگی ها و خطوط سه بعدی بدنه، نمایی خشن و تنومند به خودرو بخشیده است. همچنین دستگیره درها مجهز به کلیدهای مخفی و روشنایی یکپارچه اند.

لکسوس در نمایشگاه فرانکفورت، از LF-NX به عنوان یک خودرو هیبریدی و در نمایشگاه توکیو، به عنوان یک خودرو توربو رونمایی کرد. تودوزی های این خودرو در دو نوع 200t و 200t F Sport عرضه شده که هر دو مدل، بر روی یک موتور 2لیتری، 4 سیلندر با توربوشارژر دو گانه قرار گرفته بودند. قدرت خروجی این موتور از طریق یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک 6 سرعته به چرخ ها منتقل می شد که این سیستم انتقال قدرت، از سیستم "کنترل منطقی تقاضای گشتاور" ، برای به حداکثر رساندن گشتاور در حداقل زمان ممکن در مواقع مورد نیاز، بهره می برد. نوع دیگری از این خودرو که قرار است در ایالات متحده و دیگر بازارهای تجاری ارائه گردد، نوع 300h است. این مدل از نوع هیبرید بوده که از یک موتور 2.5 لیتری با چرخه اتکینسون، ژنراتور و مجموعه باتری بهره می گیرد.

هر دو مدل 200t و 300h در دو نوع انتقال قدرت به چرخ های جلو و "all-weather" ارائه خواهند شد. لکسوس هنوز اطلاعات بیشتری درباره ویژگی های عملکردی آن منتشر نکرده است اما با توجه به اینکه طی چند ماه آینده، این خودرو به بازار عرضه خواهد شد، این اطلاعات نیز به زودی اعلام خواهد شد.

صندلی های NX ، راحت، ارگونومیک ساخته شده و اتاقک آن، مجموعه ای است از اجزا و عناصر سخت و نرم. یک دکمه، برای تغییر و بهینه سازی موقعیت راننده تعبیه شده تا فاصله بین سر و سقف خودرو را افزایش دهد. همچنین ضخامت قابل تغییر کوسن ها و پشتی صندلی ها، پشتیبانی کامل و راحتی بدن سرنشینان را تضمین می کند. پدهای انعطاف پذیری که در مرکز قسمت جلو اتاقک تعبیه شده، از زانوی راننده و مسافر جلو در حین حرکت و در پیچ جاده ها محافظت می کند. از جمله تکنولوژی های بکار رفته در این ماشین می توان به رابط از راه دور لمسی با صفحه لمسی، صفحه شارژ بی سیم Qi (که بصورت اختیاری است) و صفحه نمایش با قابلیت نمایش اطلاعات چندگانه، سنسور شتاب جاذبه و ارتفاع سنج اشاره کرد. لکسوس قصد داردNX را اوایل نیمه دوم سال 2014 به بازارهای آمریکا و جهانی عرضه کند. این ماشین، در روسیه و چین با موتور 2.0 لیتری با مکش طبیعی عرضه خواهد شد.