کیف پول مجازی نوین بیت کوین، که از نزدیک به 5 سال پیش در جهان پا به عرصه وجود گذاشته است، قرار است کدهای شبکه خود را روی یک ماهواره در فضا بارگذاری کند. این کار به افزایش ایمنی و کیفیت شبکه بیت کوین می‌افزاید و اعتبار بیت کوین را تا اندازه قابل توجهی بالا می‌برد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دو شرکت صنایع فضایی دانگوان (Dungevan Space Systems) و صنایع فضایی دیپ (Deep Space Industries Inc.) توافق کرده اند که همکاری مشترک برای طراحی مفهومی یک ماهواره به نام BitSat را آغاز کنند. ماهواره ی 10 سانتی متری بیت ست، قرار است کدهای نسخه پشتیبان کنونی شبکه بیت کوین را روی خود قرار داده و مخابره کند. این روش به بالابردن ایمنی و کیفیت پول مجازی بیت کوین می افزاید و اعتبار آن را تا اندازه ی زیادی بالا می برد.

بیت کوین، یک پول مجازی است که شبیه آن وجود ندارد. پول های اعتباری و یا اسکناس هایی که دولت ها چاپ می کنند، پشتوانه و ارزش مادی دارد، ولی بیت کوین را باید از میان انبوهی از روشهای ریاضی پیچیده به اصطلاح استخراج کرد. ارزش بیت کوین هم به همین روش در بازار از سوی خود کاربران تعیین می شود. ارزش بیت کوین از زمان ورود به بازار رشد فزاینده ای داشته و از چند صدم دلار به بیش از هزار دلار آمریکا رسیده است.

جف گارزیک (Jeff Garzik) یکی از برنامه نویسان کلیدی بیت کوین، روز چهارشنبه هفته گذشته گفته است که شرکت او (دانگوان) برنامه ریزی طراحی مفهومی اولیه ماهواره بیت کوین با نام بیت ست را کرده است. این برنامه فضایی که پیش بینی می شود، دومیلیون دلار هزینه  دربرداشته باشد، هنوز ردیف بودجه ندارد و از جایی کمک مالی نگرفته است و قرار است کمک های مالی آن را از افراد و شرکت ها دریافت کند. هرچند پس از انتشار خبر ساخت بیت ست، به طور میانگین هر ساعت 100 دلار کمک دریافت کرده است.

به گفته کارشناسان، اگر این برنامه به انجام برسد، لایه های حفاظتی بیشتری به کدهای امن کنونی بیت کوین افزوده می شود که نقل و انتقال های مالی را بسیار امن تر و بهینه تر می کند. با این روش بیت کوین در نظر مردم در سراسر جهان هم قانون مدارتر جلوه خواهد کرد.

همانطور که جف گارزیک می گوید: «آینده از آن فضاست.» این از آنجا اهمیت دارد که در چند سال گذشته برنامه های فضایی بخش خصوصی همچون SpaceX هم به بار نشسته اند. به گفته اعضای شرکت صنایع فضایی دیپ، بخش خصوصی صنعت هوافضا در دنیا این امکان را داده است تا برنامه ی بیت ست، با هزینه ی کم و در چند ماه به پایان برسد. جالب آنجاست که SpaceX هم که در سال 2002 کار خود را آغاز کرد، از سوی دو شرکت PayPal و تسلا راه اندازی شد. PayPal یا همان درگاه پرداخت الکترونیکی بین المللی، همچون بیت کوین روی شبکه های پرداخت مجازی کار می کند.

بیت کوین، تا کنون در زمینه های بسیاری پیشرفت کرده است و بسیاری از کارشناسان پولی در سراسر دنیا آینده ی خوبی را برای آن ارزیابی می کنند. هرچند ارزش بیت کوین در چند ماه گذشته دوباره سقوط کرده است اما به گفته برنامه نویسان این شبکه بازمتن، انعطاف پذیری این شبکه به پیشرفت آن کمک خواهد کرد. با این همه، هنوز برخی از قانون گذاران بازار پول در جهان، بیشتر از بیت کوین به عنوان کالا یاد می شود تا پول مجازی.