دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از خبرگزاری مهر بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به همراه مسئولان ارشد این معاونت صبح امروز دوشنبه با حضور در خبرگزاری مهر از بخش های مختلف این خبرگزاری بازدید کرد.

وی ضمن دیدار با مدیرعامل خبرگزاری مهر، در نشستی به سئوالات خبرنگاران حوزه فناوری پاسخ داد.

سورنا ستاری در این نشست با تاکید بر فرهنگسازی ادبیات پژوهش و دانش بنیان در دانشگاههای کشور گفت: باید دید سنتی نسبت به پژوهش از دانشگاهها و مراکز علمی جدا شود به گونه ای که اعضای هیات علمی نیز خود را ملزم به تحقیق و پژوهش کرده و با صنعت قرارداد ببندند.

معاون علمی رئیس جمهور با اشاره به برنامه های معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در حوزه حمایتهای مالی و فرهنگ سازی در حوزه فناوری در کشور ایجاد بازار برای شرکتهای دانش بنیان را مهمترین دغدغه امسال این معاونت برشمرد و خاطرنشان کرد: باید در قالب سیاستهای کلی کشور از پژوهش استفاده کرد و در این زمینه علاوه بر تغییر مفاهیم در حوزه علم و پژوهش نیاز به تغییر ساختار دانشگاهها نیز احساس می شود.

وی با تاکید بر مدرن بودن قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان اضافه کرد: اجرایی کردن این قانون در کشور در راستای دستیابی به اقتصاد مقاومتی با مکانیزم های شرکتهای دانش بنیان در دستور کار امسال معاونت علمی فناوری قرار دارد.

معاون رئیس جمهور کمک به صادرات محصولات دانش بنیان، حمایت از این شرکتها در بازارهای داخلی و خارجی و نیز اختصاص بودجه به این شرکتها از صندوق نوآوری و شکوفایی را از جمله برنامه های در دست اقدام این معاونت عنوان کرد.