معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با حضور در استان یزد، ضمن بازدید از پارک علم وفناوری یزد، مرکز ناباروری و مرکز قلب بیمارستان افشار و نشست با اساتید دانشگاه علوم پزشکی و نخبگان و استعدادهای برتر استان، مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد را افتتاح کرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و هیأت همراه، صبح پنج شنبه یازدهم اردیبهشت ماه در سالروز ولادت امام محمد باقر (ع) پس از ورود به شهر یزد،  با حضور بر مزار شهید محراب آیت الله صدوقی و فرزند ایشان ، به مقام امام جمعه فقید یزد و شهدا ادای احترام کرد.


وی در ادامه با همراهی استاندار یزد از پارک علم وفناوری یزد بازدید و با مسئولان و روسای شرکتهای حاضر در این مرکز یک نشست برگزار کرد.

دکتر ستاری در این نشست اظهارکرد: ارائه بسته های حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در خصوص پارک های علم وفناوری آغاز شده است و در این راستا توسط کریدورهای تجاری سازی از شرکت های دانش بنیان حمایت های ویژه ای صورت می گیرد. معافیت مالیاتی یکی از حمایتهای دولت در این زمینه ودر کنار سایر تسهیلات مالی است .

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان مشمول این قانون، باید توسط پارک های علم وفناوری که کارگزار این حوزه هستند،‌مورد ارزیابی قرار گرفته باشد، اظهار کرد: در راستای اجرای این قانون، توسعه فناوری، صادارت و فروش محصولات این شرکت ها به راحتی صورت می گیرد.
دکتر ستاری ادامه داد: وام و تسهیلات ارزان قیمت از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی  در اختیار صندوق های پژوهش و فناوری مستقر در پارکها  قرار می گیرد تا شرکت های دانش بنیان از آن بهره مند شوند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه زیر ساخت پارک فقط فضا نیست، بلکه فکر، ایده و خلاقیت است، افزود: طبق آیین نامه ای که در آینده ای نزدیک ابلاغ می شود، به ازای فروش شرکت های دانش بنیان دانشگاه ها، پنج درصد سود آن به دانشگاه باز می گردد که البته می باید در حوزه مراکز رشد و پژوهش های دانش بنیان خود هزینه کنند.
رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه اساتید دانشگاه نباید فقط درگیر بحث آموزش باشند، تأکید کرد: باید به اساتیدی که در زمینه پژوهشی با بخش صنعت قرارداد منعقد می کنند، احترام بگذاریم. بر همین اساس ما در معاونت این کار را تبلیغ و ترویج می کنیم .
در ادامه این نشست ، سید محمد میرمحمدی استاندار یزد تصریح کرد : من هیچ محدودیتی برای پیشرفت کار از نظر امکانات ،فضای فیزیکی و.. در پارک علم وفناوری ندیدم وامکانات و نظرات بسیار باز و حمایتی در سطح وسیع وجود دارد. این یعنی اینکه فقط همت والای شما مورد نیاز است تا علم را تبدیل به کار کنید و با ایجاد انگیزه و دوری از ترس، کارها را انجام دهید و نگذارید که فارغ التحصیلان بیکار داشته باشیم.
میرمحمدی خطاب به مدیران استان اظهار کرد: دید اقتصادی را در کارتان اعمال کنید و مشکلات موجود را رفع کنید تا بازار رونق بگیرد، بازاری که مبتنی بر علم و دانش باشد؛ امیدوارم قدم های بزرگی برداشته شود و شما بدانید که حمایت از شرکت های دانش بنیان از مهمترین کارهای ماست .
«پورسراجیان»رئیس پارک علم وفناوری یزد نیز در این نشست،گزارشی از فعالیتهای چند ساله  پارک علم وفناوری ارائه کرد و خواستار رفع مشکلات فضای پارک ،منابع مالی و... شد.

امضا تفاهم نامه مشترک معاونت علمی و پارک فناوری یزد
همچنین در حاشیه این نشست تفاهم نامه همکاری برای حمایت از تجاری سازی طرح و شرکتهای دانش بنیان استان یزد بین معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیر عامل صندوق پژوهش وفناوری و رییس پارک علم و فناوری استان یزد، منعقد شد و سپس دکتر ستاری و هیات همراه  از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک یزد بازدید کردند.

افتتاح مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد
در ادامه حضور دکتر ستاری در استان یزد مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد افتتاح شد. این مرکز با زیربنای چهار هزار و 500 مترمربع در سه طبقه ساخته شده که مجموعا سه میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه داشته که 400 میلیون آنرا خیر نیکوکار؛ مرحوم علی خانی در قالب زمین به این مرکز اهدا وما بقی را دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی تامین کرده است.
سید محمد رضا آقایی میبدی مدیر مرکز تحقیقات درمانی دیابت یزد درباره این مرکز اظهار کرد: در حال حاضر 15 هزار پرونده بیماران دیابتی در این مرکز تشکیل شده و انواع خدمات آموزشی، پیشگیری و درمانی به بیماران وخدمات پژوهشی به پژوهشگران نیز ارائه می‌شود.
میبدی اضافه کرد : کلیه خدمات تخصصی و فوق تخصصی در زمینه دیابت با حضور پزشکان فوق تخصص غدد ارائه می شودو علاوه بر آن  در آینده خدمات آزمایشگاهی و لیزیک چشم راخواهیم داشت.
بازدید از مرکز ناباروری و مرکز قلب بیمارستان افشار و نشست با اساتید دانشگاه علوم پزشکی  از دیگر برنامه های صبح روز پنج شنبه  دکتر ستاری  و هیات همراه بود.


گفتنی است،‌ در این سفر، دکتر علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی وفناوری،علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت، پرویز کرمی مشاور معاون علمی وفناوری و رییس مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی وفناوری رئیس جمهور، دکتر سید حمید جمال الدینی مشاور توانمند سازی رییس بنیاد ملی نخبگان ودکتر امیریان رییس بنیاد نخبگان استان یزد ،دکتر ستاری را همراهی کردند.