شرکت Mazzanti، به تولید سوپر ماشین خود Evantra نزدیک شده و در آینده ای نه چندان دور، رونمایی باشکوهی از آن خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مسلما اسم ماشین های اسپرت زیادی را هر روز در آگهی های تبلیغاتی می شنوید Porsches، Ferrari ، Lamborghinisو... . اما نام هایی هم هستند که هر چند سال یک بار، زمزمه ای از آن ها وجود دارد.. Mazzanti یکی از ماشین های نوع دوم است، اما این بار زمزمه نمی کند بلکه با فریاد خود را به جهان معرفی کرده است. یک توده عضلانی 700 اسب بخاری بزرگ که با درهای خاص خود، شما را شگفت زده می کند.



با اتومبیل مانند Antas V8 (که در زیر عکس آن را می بینید)، سر و صدایMazzanti هرگز از حد زمزمه ها بالاتر نرفت. اما این بار قصد دارد وارد جریان ماشین های قدیمی و کلکسیونی و ترکیب آن با مدل های مدرن شود و به طور خلاصه آخرین مدل ماشین خود به نام Evantra را تولید کند.


در واقع، آخرین باری که محصولات این شرکت توجه ما را به خود جلب کرد، ما محصولی از F & M (Faralli & Mazzanti) را بررسی می کردیم. در سال 2010، این دو شرکت بی سر و صدا، از یکدیگر جدا شدند تا هر یک اهداف مورد نظر خود را در دنیای تجارت دنبال کند، در حالی که هنوز هم بر روی برخی از پروژه ها بصورت مشترک کار می کنند. Mario و Walter Faralli مجددا به سمت ترمیم خودروها روی آوردند، در حالی که Luca Mazzanti، که پیشرفت کافی در زمینه ترمیم خودرو و کسب و کار خود به دست آورده بود، به طراحی و ساخت سوپرماشین ها روی آورد.

به گزارش گروه خودروی هیتنا، زمان زیادی طول نکشید که شرکتMazzanti Automobili اولین طراحی خود را منتشر کرد. طراحی ای که حاصل همکاری بین لوکا و طراح Zsolt Tarnok بود و قبل از تغییر نام آن به Evantra، "Mugello"نام داشت. Mazzanti برای اولین بار، در سال 2011 این سوپرماشین را به نمایش در آورد و از آن زمان تا به حال، چندبار دیگر هم در نمایشگاه ها حضور داشته است، از جمله، به عنوان نمونه ای در نمایشگاه Top Marques Monaco سال گذشته و یا در نمایشگاه امسال که در اوایل این ماه برگزار شد، به عنوان یک طراحی آماده برای تولید معرفی شد.

Evantra را نمی توان طراحی آماده تولید دانست. با توجه به اینکه شاسی 01 این ماشین است که سربلند از نمایشگاه Top Marques بیرون آمد، همچنان با پوششی سیاه رنگ که مخصوص اجرای تست ها بر روی خودرو است، در نمایشگاه ظاهر شده است.Mazzanti اعتراف کرد که این پوشش برای ادامه اجرای تست های عملیاتی بر روی ماشین، از آن جدا نشده است. به همین دلیل بهتر است آن را به جای مدلی "نهایی شده برای تولید"، مدلی "نزدیک آماده شدن" بدانیم.

خوشبختانه، Mazzanti بسیاری از سال را به عکس برداری و تست Evantra آبی یخی با شاسی00 سپری کرد. بنابراین ما می توانیم نگاهی به یک Evantra بدون پوشش مشکی بیندازیم. Mazzanati توضیح می دهد که در این ماشین به دنبال پیدا کردن تعادلی بین سبک کلاسیک و مدرن بودیم و به خوبی این موضوع را می توان در مدل نهایی مشاهده کرد.

با نگاه کردن به گلگیرهای سه بعدی جلو و صفحات بدنه، این ماشین بیشتر شبیه به ماشین یک تبه کار حرفه ای که با تفنگ تامی خود از پنجره آن آویزان شده بنظر می رسد. خطوط انحنای خاص سه بعدی بدنه، به چراغهای تیزLED جلو منتهی شده و نمای جلو را اشکال هندسی دریچه های هوا پوشش می دهد. استایل neo-retro و ویژگی های دیگری که گفته شد، در مدل Antas V8 نمود بیشتری پیدا می کند. ماشینی که ظاهر آن، بیشتر از سبک کلاسیک بهره برده است تا طراحی های مدرن.Evantra هم نمای مشابهی دارد با این تفاوت که ظاهر آن به مدل های مدرن شباهت بیشتری پیدا کرده است.

با توجه به پس زمینه Mazzanti در بازگرداندن Maseratiها و Ferrariهای دهه 80 به سال های 2000به بعد، دلیل تمایل شرکت در ترکیب طراحی های مدرن و کلاسیک را می توان ریشه یابی کرد. اما آن چه جای تعجب دارد این است که طراحی Evantra چندان نمودی از پیچ و تاب ها و انحناهای خاص ایتالیایی در خود ندارد. در حالیکه اسم Marques چنین ظاهری را در ذهن انسان تداعی می کند. ظاهر آن، سخت تر، با خطوط ماهیچه ای و قوی تری در بدنه است که بنظر می رسد از ماشین های خوش آب و رنگ اروپایی مانندPagani Zonda / Huayra وSpyker C8 Aileron. الهام گرفته شده اند.

بدنه این ماشین کلاسیک- مدرن را یک شاسی فولادی و کروم مولیبدن نورد شده پشتیبانی می کند. اگر خریدار، مدل بدنه فیبر کربن انتخاب کند، وزن کل ماشین حدود2866 پوند، (1300 کیلوگرم) است. در حالیکه خریدار می تواند بدنه آلومینیومی دست سازPro Body را نیز برای ماشین خود انتخاب کند.

با کنار زدن که پوسته و استخوان های ماشین، به موتوری 7 لیتری با 701 اسب بخار قدرت و از نوع V8 می رسیم. این موتور در میانه اتومبیل قرار گرفته و یک سیستم انتقال قدرت ترتیبی شش سرعته آن را همراهی می کند. مجموعه ای از لاستیک های شرکتContinental از نوع 255/30 R20 در جلو و 325/25 R20 در عقب، این غول عضلانی را بر روی جاده نگه می دارد. با توجه به جدول اطلاعات آن، صفر تا 100 ماشین 3.2 ثانیه و ماکزیمم سرعت آن350 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

برخی از تغییراتی که اخیرا در Evantraبا شاسی 01 اعمال شده است عبارتند از اضافه کردن یک دیفیوزر جدید در عقب ماشین با شیب متغیر و نمای داخلی ماشین با ترکیب چرم های Alcantara و Luxpel، همراه با فرمان کربن و یک داشبورد تمام دیجیتال.

Mazzanti گفت: ""Evantra V8 برای راضی نگه داشتن تمام سلیقه ها متولد نشده است بلکه تنها برای جذب افراد خاص خود با ظاهر منحصربفردش طراحی شده است."

با آماده شدن کامل Evantra برای تولید،Mazzanti قصد دارد تنها پنج نمونه از آن را در هر سال تولید کند که هر مدل به صورت جداگانه و مطابق با سلیقه شخصی خریدار آن تولید خواهد شد.