در نشست مشترک معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رئیس آکادمی علوم اتریش، طرفین بر همکاری علمی و فناورانه بین دو کشور تاکید کردند.

این دیدار، دکتر ستاری ضمن ابراز خشنودی از همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با آکادمی علوم اتریش، آمادگی خود را جهت بررسی پیشنهادهای مشخص هیات اتریشی خصوصا در حوزه‌ی فناوری‌های پیشرفته اعلام کرد.

دکتر ستاری  افزود:  نقش معاونت علمی و فناوری به عنوان دولت، تسهیل و تسریع در امور تولید، انتقال و ارتباط دانش و فناوری بین حوزه‌های مختلف است و در این رابطه چه به لحاظ سیاسی و چه به لحاظ مادی و علمی از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: ایران در راستای فعالیت های فناورانه و علمی خود علاقمند به تبادل تکنولوژی و دانشمند است، لذا از تعریف همکاری در راستای بالا بردن توان فناوری طرفین بین ستادها، پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی ایران با طرف اتریشی حمایت می‌کنیم.

همچنین در این دیدار رئیس دپارتمان ریاضیات و علوم طبیعی آکادمی علوم اتریش نیز عنوان کرد: طرفین می‌توانند در خصوص انرژی‌های نو، بهره‌گیری از نسل جدید سیستم‌های حمل و نقل و بهینه‌سازی مصرف انرژی همکاری سازنده‌ای داشته باشد.

آنتوان زایلینگر، با بیان اینکه در حال حاضر پروژه‌هایی را با دانشگاه شریف و دانشگاه اصفهان در دست اجرا دارند خواستار تبادل دانشمند و دانشجو در حوزه‌های مشخص شد.

همچنین مهندس علی مرتضی بیرنگ معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای آشنایی هر چه بیشتر گروه اتریشی، گزارشی از پیشرفت های علمی جمهوری اسلامی ایران و بخش های مختلف معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور ارائه کرد.

در این نشست علاوه بر دکتر سورنا ستاری، دکتر آنتوان زایلینگر و مهندس علی مرتضی بیرنگ، برخی از اعضای آکادمی علوم اتریش از جمله دکتر میشائل آلرام معاون آکادمی، دکتر گئورگ براسو رئیس دپارتمان ریاضیات و علوم طبیعی آکادمی، دکتر فلوریان شوراتس رئیس موسسه ایرانشناسی آکادمی و دکتر برت فراگنر عضو حقیقی دپارتمان تاریخ و فلسفه آکادمی حضور داشتند.

فریدریش استفت سفیر و گابریله یوئن وزیر مختار سفارت اتریش در تهران، دکتر علی وطنی معاون توسعه فناوری، دکتر مجید عمیدپور مدیر کل دفتر امور فناوری استان ها و سهراب آسا دستیار معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین نماینده فرهنگستان علوم ایران  از دیگران حاضران در این جلسه بودند.

خاطر نشان می‌گردد؛ هیات آکادمی علوم اتریش به دعوت فرهنگستان علوم ایران برای توسعه همکاری‌های فی‌مابین به ایران سفر کرده است.