غول فناوری آمریکایی، اینتل، سازنده پردازنده های رایانه و از شرکت های برتر دنیا، سالانه معادل 16 میلیون و 260 هزار بشکه نفت خام، انرژی الکتریکی سبز، مصرف می کند که معادل 100 درصد انرژی الکتریکی مورد نیاز این شرکت است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا (Environmental Protection Agency) آمار شرکت های تولید کننده یا مصرف کننده انرژی سبز را در سال 2013 منتشر کرده است. این سازمان، شرکت بزرگ اینتل را در بالای فهرست 100 شرکتی که انرژی مورد نیاز خود را از روشهای سبز، همچون خورشیدی، بادی، زمین گرمایی، زیست توده و یا زیست گاز (بیوگاز) تولید و مصرف می کنند، منتشر کرده است. شرکت اینتل 3.1 میلیون کیلووات ساعت برق مورد نیاز خود را از بیوگاز، زیست توده، انرژی خورشیدی و بادی، به دست می آورد. این اندازه، برابر با واردات یا مصرف سالانه 2 میلیون و 666 هزار تن نفت خام یا 16 میلیون 265 هزار بشکه نفت خام است.

شرکت اینتل این میزان برق را سالانه از شرکت های تولید کننده انرژی سبز، خریداری و مصرف می کند. هرچند که اینتل خود هم از تولید کننده های انرژی سبز به شمار می رود. اینتل اکنون از صفحه های خورشیدی در شرکت های خود بهره می برد که ظرفیت تولید انرژی الکتریکی آن ها برابر با 7 هزار کیلووات ساعت برآورد می شود.

مدیرعامل شرکت اینتل، مارتی سدلر (Marty Sedler) از رویکردهای شرکت اینتل برای بهره گیری بیشتر از انرژی های سبز دفاع کرده است و آن را بخشی از رویکردهای این شرکت برای جلوگیری از نابودی محیط زیست برشمرده است. وی می گوید: «خرید انرژی سبز به جای مصرف از سوخت های فسیلی یا آلاینده، تنها بخشی از رویکردهای اینتل به شمار می رود، ما امیدواریم با این روش کمک کنیم که رویکردهای جهانی و کشوری هم به خرید و بهره گیری از انرژی های سبز افزایش یابد.»

مصرف و تولید انرژی سبز از سوی این شرکت، برابر با انرژی الکتریکی مورد نیاز بیش از 327 هزار خانه در آمریکا با مصرف میانگین برق هر آمریکایی 14 هزار کیلووات ساعت یا انرژی مورد نیاز برای جابه جایی 450 هزار مسافر خودروی شخصی در آمریکا می باشد.

از طرفی رویکردهای شرکت های فناور برتر در جهان به بهره گیری از انرژی های سبز، آن هم نه در درصدهای کوچک بلکه تا 100 درصد نیازشان، آن ها را نسبت به افزایش بی سابقه قیمت های انرژی، به ویژه سوخت های فسیلی، ایمن می کند و آسیب این نوسان ها بر تولید و درآمد شرکت ها بسیار کم خواهد شد.