هشتمین فن‌بازار منطقه‌ای کشور با حضور مدیران دولتی و بخش خصوصی استان سمنان در شرکت شهرک‌های صنعتی استان فعالیت خود را رسما آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سید احمدرضا علائی طباطبائی، دبیر شبکه فن‌بازار ملی ایران با اعلام این خبر افزود: فن‌بازار استان سمنان هشتمین نمایندگی شبکه فن‌بازار ملی ایران است که فعالیت خود را در زمینه کارگزاری تبادل فناوری و نیز ایجاد بازار فناوری آغاز کرده است.

دبیر شبکه فن‌بازار ملی ایران گفت: نمایندگی‌های منطقه‌ای فن‌بازار به‌عنوان عاملیت جغرافیایی شبکه فن‌بازار در استان‌های مختلف کشور هستند که با اولویت استان‌های صنعتی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

علائی طباطبائی افزود: مشارکت استان‌های کشور در طرح‌های فن‌بازار همانند بازار فناوری، بازار دارایی فکری و عاملیت ارزیابی فنی در دستور کار فن‌بازار منطقه‌ای کشور قرار دارد.

در حال حاضر استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، مرکزی، آذربایجان شرقی، خوزستان، فارس و قم دارای فن‌بازار منطقه‌ای هستند و پس از افتتاح فن‌بازار استان سمنان، راه‌اندازی فن‌بازار در استان‌های کرمان، هرمزگان و همدان نیز در دستور کار این شبکه قرار دارد.

استان سمنان در حال حاضر میزبان بیش از 13 شهرک و ناحیه صنعتی و بیش از 1100 واحد صنعتی است و ازجمله استان‌های دارای ظرفیت مناسب برای میزبانی فن‌بازار محسوب می‌شود.