در دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، 2632 مورد تقاضا برای خرید تجهیزات ایرانی حوزه فناوری نانو ثبت شده که برای این تعداد تقاضا، پیش‌فاکتوری به ارزش 1950 میلیارد ریال ثبت شده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، از مجموع 200 شرکت حاضر در دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، 33 شرکت‌ تجهیزات‌ساز فعال در زمینه فناوری نانو، بیش از 200 دستگاه آزمایشگاهی و صنعتی پرکاربرد در حوزه فناوری نانو را عرضه کرده‌اند.

مجموع کل پیش‌فاکتورهای ثبت شده در زمان برگزاری دومین نمایشگاه ساخت ایران 21 هزار مورد با ارزش بیش از 630 میلیارتومان ازسوی مسئولان این نمایشگاه اعلام شده است.

بر اساس اعلام ستاد نانو، محصولاتی همچون میکروسکوپ تونل‌زنی روبشی، میکروسکوپ نیروی اتمی، مغناطیس‌سنج نمونه مرتعش، الکتروریسی، الکتروفورز موئینه، انواع سامانه‌های لایه‌نشانی و لایه‌برداری، تجهیزات کروماتوگرافی گازی و دو بعدی، سامانه‌های تخلخل سنجی و اندازه‌گیری سطح ویژه، تجهیزات تولید نانوپودر و نانوکلوئیدهای فلزی، ازجمله تجهیزاتی است که در حوزه فناوری نانو در دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، برای فروش عرضه شدند.

بیشتر این تجهیزات با حمایت و برنامه‌ریزی ستاد نانو تولید شده‌است و 46 دستگاه نیز تأییدیه نانومقیاس را دریافت کرده‌اند. مجموع  قراردادهای خرید تجهیزات حوزه فناوری نانوی منعقد شده در نخستین نمایشگاه ساخت ایران که اردیبهشت ماه سال 92 برگزار شد، 550 مورد بوده است.

دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی از هفتم تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد و طی آن 200 شرکت، بیش از 4500 محصول خود را ارائه کردند.