به منظور پشتیبانی از فعالیت‌های اجتماع‌های نخبگانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و در اجرای ارائه تسهیلات هدفمند و اجرای اسناد بالا دستی، بنیاد ملی نخبگان و کمیته امداد امام خمینی(ره) صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، صبح امروز (شنبه) همزمان با برگزاری همایش تجلیل از نخبگان و جلوه های خودباوری، دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان و مهندس انواری، سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) به منظور پشتیبانی از فعالیت‌های اجتماع‌های نخبگانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و در اجرای ارائه تسهیلات هدفمند و اجرای اسناد بالا دستی بنیاد ملی نخبگان و کمیته امداد امام خمینی صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.


این تفاهم نامه دارای دو محور همکاری و مشارکت بنیاد در شناسایی، هدایت، توانمندسازی و الگوسازی در اجتماع‌های نخبگانی تحت پوشش کمیته امداد و نیز تبادل اطلاعات و بهره‌گیری متقابل از ظرفیت‌های طرفین مبتنی بر اسناد بالا دستی است.


هدف از امضای این تفاهم‌نامه ایجاد زمینه‌های شناسایی، رشد و شکوفایی حداکثری استعدادهای فردی و گروهی در اقشار کم برخوردار جامعه و همچنین ایجاد فرصت فعالیت برای نخبگان و صاحبان استعدادهای برتر تحت پوشش کمیته امداد با ایجاد ساز و کارهای حمایتی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، مهارتی و فرهنگی بوده است.


از جمله مهمترین تعهدات بنیاد ملی نخبگان در تفاهم‌نامه همکاری بنیاد ملی نخبگان و کمیته امداد امام خمینی(ره) می‌توان به همکاری و مشاوره به کمیته امداد برای تدوین ضوابط داخلی مربوط به افراد و گروه‌های صاحب استعداد برتر تحت پوشش کمیته امداد در زمینه‌هایی مانند: نحوه شناسایی استعدادها، حمایت از آنان و برنامه های هدایت و توانمندسازی آنان؛ ارائه مشاوره علمی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، پژوهشی؛ تامین اعتبار مورد نیاز برای اعطای تسهیلات به آن دسته از مشمولان ضوابط بنیاد که تحت پوشش کمیته امداد هستند.


کمیته امداد نیز در این تفاهم‌نامه تعهداتی دارد که از جمله آنها می‌توان به برنامه ریزی و تمهید مقدمات لازم به منظور تحقق اهداف بنیاد ملی نخبگان در اجتماع‌های نخبگانی تحت پوشش کمیته امداد؛ شناسایی، هدایت و پشتیبانی از صاحبان استعداد برتر برای حرکت درمسیر نخبگی بر اساس ضوابط و مقررات بنیاد اشاره کرد.


خاطر نشان می‌شود؛ به منظور اجرای این تفاهم نامه که مدت زمان اجرایی آن چهار سال در نظر گرفته شده است، کارگروهی با وظیفه برنامه ریزی برای اجرای مفاد آن و نظارت بر فعالیت‌های انجام شده این تفاهم نامه از مسئولین بنیاد ملی نخبگان، مسئولین کمیته امداد امام خمینی و یک مسئول از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تشکیل خواهد شد.